Kotisivujen hinta

Pienyrittäjälle sopivat vinkit

Kotisivujen hinta ammattilaisen tekemänä pienelle yritykselle asettuu usein 500–4000 €:n hintahaarukkaan. Hintaan vaikuttaa sivuston laajuus ja halutut toiminnallisuudet, mutta myös visuaalisen suunnittelun, hakukoneoptimoinnin ja muiden asiantuntijapalvelujen tarve.


Lue, mistä nettisivujen hinta koostuu ja vinkit hintavertailuun!

Eri hintaiset paketit ___ 



Hintalaskuri___



Mistä kotisivujen hinta koostuu?


Kun vertailet tekijöitä, selvitä mitä kotisivujen hintaan sisältyy. Pelkkä hinta ei välttämättä kerro, miten laaja toteutus on. Nettisivujen hinta koostuu monesta asiasta, joita et välttämättä ole edes tullut ajatelleeksi. 


Kotisivujen hintaan vaikuttavia asioita ovat mm:


  • käytettävä kotisivutyökalu (alusta) ja ylläpito 
  • sivuston laajuus ja jatkokehitys
  • hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto
  • visuaalisen suunnittelun laajuus sekä valokuvaus tai kuvitus 


Lue lisää, mitkä asiat vaikuttavat kotisivujen hintaan ja mihin muihin kustannuksiin on hyvä varautua ___ 

  • Kuka sivut tekee? Teetkö ne itse jollakin kotisivukoneella vai annatko työn ammattilaisen käsiin? Osallistuuko sivujen tekemiseen useampi henkilö (esim. koodari, copywriter ja graafinen suunnittelija) vai onko yhdellä henkilöllä kaikki tarvittava osaaminen?


  • Tekninen toteutus ja siihen liittyvät toiveet:
      • Selvitä sivujesi tekijältä, mitä työkalua (verkkosivualustaa) hän käyttää ja onko sinulla mahdollisuus itse muokata sivuston rakennetta ja ulkoasua? Jotkut työkalut ovat melko kankeita tämän suhteen. 
      • Toinen huomioitava asia on myös, joudutko aina pyytämään koodaria tekemään haluamasi muutokset sivuille. Jos joudut, selvitä mitä muutosten tekeminen maksaa. Useilla tekijöillä voi olla minimiveloitus pienillekin muutostöille 1 h.  
      • Vinkki: Työkalun pitää olla sellainen, että sinulla itselläsi on pääsy siihen ja sivuston rakennetta on helppo muuttaa jälkikäteen myös ilman kalliita koodaustunteja. 


  • Domain eli verkkotunnus. Jotta sivut voidaan julkaista omalla verkkotunnuksellasi (esim. www.yritys.fi), tarvitset sitä varten domainin eli verkkotunnuksen. Se maksetaan yleensä vuodeksi eteenpäin. Verkkotunnus kannattaa varata mahdollisimman pian, vaikka et heti sivuja tarvitsisikaan. Domainin kustannukset (palveluntarjoajasta riippuen) ovat parinkympin molemmin puolin vuodessa. 


  • Webhotelli / ylläpito. Kysy tekijältä, millaisen palvelintilan sivusto tarvitsee, ja millaisia kustannuksia ylläpidosta tulee.
      • Markkinointi Stila käyttää verkkosivujen suunnittelussa LiquidBlox-kotisivutyökalua, jonka kk-maksu sisältää palvelintilan. Et siis tarvitse erillistä webhotellia. Kun sivut julkaistaan omalla verkkotunnuksellasi, tarvitset siihen vähintään LiquidBlox Pro-tason tilin, joka on alkaen 15 €/kk + alv.  Kerron hinnoittelusta tarkemmin ennen yhteistyömme alkamista.


  • Muut järjestelmät. Verkkokaupasta ja siihen liittyvästä maksujärjestelmästä tulee luonnollisesti omat kulunsa kuten myös muista kotisivuihin liitetyistä ulkopuolisista järjestelmistä (esim. markkinoinnin automaatio tai CRM-järjestelmä).  


  • Sivuston laajuus: muutaman sivun perussivusto tulee edullisemmaksi kuin laajempi kokonaisuus. Itse sivujen tekeminen ei tuo lisäkustannuksia (jos käytetään samaa sivupohjaa), mutta sisällön syöttäminen niihin vie aikaa.  ​


  • Sivuston jatkokehitys. Alussa voi säästää kustannuksissa niin, että keskittyy laittamaan perusasiat kuntoon. Tämä ei aina riitä pidemmällä tähtäimellä, jos haluat että sivustosi elää ja kehittyy. Ota huomioon esimerkiksi vuositasolla, kuinka paljon olet valmis maksamaan ulkopuoliselle tekijälle sisältöjen muokkaamisesta, sivuston kehityksestä, hakukoneoptimoinnista ja vaikkapa blogin kirjoittamisesta. Tai sitten voit toki tehdä kaiken itse!


  • Visuaalinen suunnittelu: haluatko, että sivuston tekijältä saa myös visuaalisen suunnittelun (mm. kuvitus, kuvat, logo, värimaailma) vai onko sinulla yrityksen visuaalinen ilme ja kaikki materiaalit jo valmiina? 


  • Valokuvaus, kuvapankki ja kuvitukset. Käytätkö ammattivalokuvaajaa tai haluatko ostaa valmiita kuvia kuvapankeista? Jos tarvitset vähänkin persoonallisempaa kuvitusta, ammattikuvaajan ja graafikon käyttäminen on hyvä vaihtoehto. 


  • Kuvankäsittely: tarvitseeko kuvia käsitellä vai toimitatko kuvat sivuston tekijälle jo valmiiksi verkkoympäristöön sopivassa muodossa (oikea kuvakoko, oikea tiedostomuoto)


  • Tekstintuotanto/copywriting: tarvitsetko tekstisisältöön apua vai onko tekstit jo valmiina? Copywriting eli myyvä kirjoittaminen on oma lajinsa, josta moni on valmis maksamaan, kuten myös hakukoneoptimoitujen sisältöjen kirjoittamisestakin. Huom. Jos käytät copywriteria, selvitä hallitseeko hän myös sisältöjen hakukoneoptimoinnin (näin ei aina nimittäin ole). 


  • Muut asiantuntijapalvelut, kuten SEO: haluatko hyödyntää ammattilaisen hakukoneoptimoinnin (SEO) osaamista ja ostaa samalla myös esimerkiksi avainsanatutkimuksen? Tämä auttaa huomattavasti sivuston ja yrityksesi löytymistä hakukoneista (esim. Google).


  • Paljonko haluat viilata sivustoa: korjauskierrosten määrä vaikuttaa usein varsinkin pienen budjetin sivuston toteutukseen. Eli mitä enemmän haluat viilata ja teettää muutoksia, se näkyy hinnassa.

 

Entä, jos budjetti paukkuu ja nettisivujen hinta nousee kesken projektin?


Näinhän siinä joskus tuppaa käymään: nälkä kasvaa syödessä, eikä alkuperäinen budjetti riitä. Mitä silloin pitäisi tehdä?


  • Avainasemassa on sopimuksen sisältö. Kun valitset nettisivujen tekijää, selvitä mitä työ pitää sisällään.  Käy sopimuksen sisältö tekijän kanssa huolellisesti läpi, niin vältyt ikäviltä yllätyksiltä. 
  • Jos sinulla on pieni budjetti (esim. alle 1000 euroa), ota huomioon, että esimerkiksi korjauskierrosten määrä voi olla rajattu, jolloin kaikki ylimääräiset muutokset maksavat.  
  • Jos kesken sivuston tekemisen tulee se tilanne, että jostakin syystä tulee lisäkustannuksia, ammattitaitoinen tekijä kertoo tästä sinulle AINA ennen lisätyön aloitusta.


Vinkki:

Kun käyt neuvotteluja mahdollisen sivuston toteuttajan kanssa, kerro hänelle kaikki tiedossa olevat toiveesi kerralla. Näin hän pystyy kertomaan sinulle eri vaihtoehdoista ja niiden vaikutuksista hinnoitteluun jo etukäteen. Tämä on paras tapa välttyä ikäviltä yllätyksiltä myöhemmässä vaiheessa

Laske tästä hinta kotisivuillesi:

Laske hinta-arvio

Kotisivujen hinta eri budjeteille:

Kotisivut ilmaiseksi

Jos pystyt itse tekemään sivut, selviät varmasti todella pienellä budjetilla. Maksat tällöin vain työkalun käytöstä aiheutuneista kuluista, ja säästät suunnittelijan työpanoksen verran. Ota kuitenkin huomioon oman työsi hinta! Mieti myös, tuleeko tämä loppupelissä halvemmaksi vai kannattaisiko antaa työ ammattilaisen tehtäväksi.

Alle 500 €

Jos päädyt ostamaan sivut ammattilaiselta, alle 500 eurolla saa todennäköisesti yksisivuisen kotisivun ilman mitään extraa. Jos haluat useampia sivuja kuin pelkän etusivun, voit hyvällä tuurilla saada tällä rahalla pelkät sivupohjat, jos olet valmis näkemään itse vaivaa sisältöjen syöttämiseen. 

500–1000 €

Jos budjettisi lähentelee tonnia, voit saada jo useamman sivun toteutuksen. Tähän hintaan voi jo sisältyä blogin rakentaminen ja useita erinäköisiä sivupohjia. Ehkäpä jo pientä visuaalista suunnittelua myös? Tämä on kuitenkin vielä melko pieni budjetti, joten varaudu tekemään jonkin verran työtä itse.

1000–2000 €

Tähän hintaluokkaan sisältyy monesti jo useamman sivun kokonaisuus sekä laajempi visuaalinen työ, kuten logosuunnittelu. Pariin tonniin voi mahtua jo kevyttä SEO-tekemistä, jolloin tekeminen on selvästi ammattimaisempaa ja Google-näkyvyyden näkökulmasta järkevällä pohjalla.


2000–3000 €

Nyt ollaan jo perustekemisen ytimessä! Saat tällä rahalla pienemmältä suunnittelutoimistolta fiksun, ammattimaisen ratkaisun, jossa on huomioitu sivujen myynnillisyys monesta kulmasta. Isommalta mainostoimistolta tällä budjetilla ei saa välttämättä yhtä laajaa pakettia, joten mieti tarkkaan mihin rahasi käytät.

Yli 3000 €

Jos haluat viimeisen päälle viilatun, hakukoneoptimoidun ja myyvän sivuston, sellaisen saa usein jo muutamalla tonnilla. Mitä räätälöidympää ratkaisua haet, sitä enemmän se luonnollisesti maksaa. Muista sivuston jatkuva kehitys ja varaa budjettia myös sille!

Kotisivujen hinta alk. 790 € 

Markkinointi Stilan tekemänä


Alla on kolme eri hintaluokkaa. Kaikkiin sisältyy aloituspalaveri, rakenteen suunnittelu käyttäjäystävälliseksi, perussisältöinen yhteydenottolomake ja käyttökoulutus. Työn sisältö sovitaan tapauskohtaisesti ja lopullinen hinta määräytyy tarpeiden mukaan.


Huom.Paketit ovat täysin muokattavissa omiin tarpeisiisi sopivaksi. Jos et selvästikään tarvitse jotain, en myy sitä sinulle väkisin! Yhdessä löydetään sinulle sopiva ratkaisu. 


Tutustu KOTISIVUT YRITYKSELLE -palveluuni >



Hintoihin lisätään alv.

Alkuun helposti pikkupaketilla: alk. 790 €

Palvelut ja yhteystiedot kevyesti esitettynä. Tällä pääset helposti alkuun, ja voit itse laajentaa sivuja ohjeiden avulla.


Alkaen-hinta sisältää 

  • 1-3 sivua
  • selkeän ja tyylikkään ulkoasun valmispohjia käyttäen 
  • yhteydenottolomakkeen 
  • käyttökoulutuksen


Hinta alk. 790 €


Kysy tarjous

Peruskotisivut + blogi: hinta alk. 1490 €

Tämä perushyvä sivusto sopii esimerkiksi yritykselle, jolla on useampi palvelu ja referenssejä tai tarvetta blogille.


Alkaen-hinta sisältää

  • 4-10 sivua 
  • yksilöllisen ulkoasun
  • blogin
  • yhteydenottolomakkeen 
  • käyttökoulutuksen + ohjevideon

 

Hinta alk. 1490 €


Kysy tarjous

Laajempi toteutus + SEO: alk. 2890 €

Tämä on suosittu paketti esimerkiksi sivustouudistuksen yhteyteen ja sopii erityisesti yrityksille, jotka haluavat lisää myyntiä kotisivujen avulla.


Esimerkkejä sisällöstä:

  • laajempi sivusto
  • hakukoneoptimoidut, myyvät tekstit 
  • tarjouslaskuri


Hinta alk. 2890 €

Kysy tarjous

Hintalaskuri: Laske hinta kotisivuillesi!


Valitse sopivat vaihtoehdot, niin näet alustavan hinta-arvion. Lopuksi voit lähettää tarjouspyynnön antamiesi tietojen pohjalta. Tarjouspyynnön lähettäminen ei sido sinua vielä mihinkään. 


Lopulliseen hintaan lisätään alv 25,5 %.

Alustava hinta-arvio: 0
Valitse tarvitsemasi sivut
Valitse toiminnallisuudet ja lisäpalvelut
Hinnat tapauskohtaisia ja määritellään tarkemmissa keskusteluissa
Lähetä tarjouspyyntö
Tarjouslaskuriin valitsemasi tiedot siirtyvät automaattisesti tarjouspyyntöön. Viestin lähettäminen ei sido sinua vielä mihinkään.

Jäikö jokin mietityttämään?


Kerron mielelläni lisää, ja annan tarjouksen juuri sinun yrityksellesi sopivasta paketista. 


Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖

Tai ole yhteydessä suoraan:

050 339 1411

marjut@stila.fi



Kotisivujen hinta

Pienyrittäjälle sopivat vinkit

Kotisivujen hinta ammattilaisen tekemänä pienelle yritykselle asettuu usein 500–4000 €:n hintahaarukkaan. Hintaan vaikuttaa sivuston laajuus ja halutut toiminnallisuudet, mutta myös visuaalisen suunnittelun, hakukoneoptimoinnin ja muiden asiantuntijapalvelujen tarve.


Lue, mistä nettisivujen hinta koostuu ja vinkit hintavertailuun!

Eri hintaiset paketit ___ 



Hintalaskuri___



Mistä kotisivujen hinta koostuu?


Kun vertailet tekijöitä, selvitä mitä kotisivujen hintaan sisältyy. Pelkkä hinta ei välttämättä kerro, miten laaja toteutus on. Nettisivujen hinta koostuu monesta asiasta, joita et välttämättä ole edes tullut ajatelleeksi. 


Kotisivujen hintaan vaikuttavia asioita ovat mm:


  • käytettävä kotisivutyökalu (alusta) ja ylläpito 
  • sivuston laajuus ja jatkokehitys
  • hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto
  • visuaalisen suunnittelun laajuus sekä valokuvaus tai kuvitus 


Lue lisää, mitkä asiat vaikuttavat kotisivujen hintaan ja mihin muihin kustannuksiin on hyvä varautua ___ 

  • Kuka sivut tekee? Teetkö ne itse jollakin kotisivukoneella vai annatko työn ammattilaisen käsiin? Osallistuuko sivujen tekemiseen useampi henkilö (esim. koodari, copywriter ja graafinen suunnittelija) vai onko yhdellä henkilöllä kaikki tarvittava osaaminen?


  • Tekninen toteutus ja siihen liittyvät toiveet:
      • Selvitä sivujesi tekijältä, mitä työkalua (verkkosivualustaa) hän käyttää ja onko sinulla mahdollisuus itse muokata sivuston rakennetta ja ulkoasua? Jotkut työkalut ovat melko kankeita tämän suhteen. 
      • Toinen huomioitava asia on myös, joudutko aina pyytämään koodaria tekemään haluamasi muutokset sivuille. Jos joudut, selvitä mitä muutosten tekeminen maksaa. Useilla tekijöillä voi olla minimiveloitus pienillekin muutostöille 1 h.  
      • Vinkki: Työkalun pitää olla sellainen, että sinulla itselläsi on pääsy siihen ja sivuston rakennetta on helppo muuttaa jälkikäteen myös ilman kalliita koodaustunteja. 


  • Domain eli verkkotunnus. Jotta sivut voidaan julkaista omalla verkkotunnuksellasi (esim. www.yritys.fi), tarvitset sitä varten domainin eli verkkotunnuksen. Se maksetaan yleensä vuodeksi eteenpäin. Verkkotunnus kannattaa varata mahdollisimman pian, vaikka et heti sivuja tarvitsisikaan. Domainin kustannukset (palveluntarjoajasta riippuen) ovat parinkympin molemmin puolin vuodessa. 


  • Webhotelli / ylläpito. Kysy tekijältä, millaisen palvelintilan sivusto tarvitsee, ja millaisia kustannuksia ylläpidosta tulee.
      • Markkinointi Stila käyttää verkkosivujen suunnittelussa LiquidBlox-kotisivutyökalua, jonka kk-maksu sisältää palvelintilan. Et siis tarvitse erillistä webhotellia. Kun sivut julkaistaan omalla verkkotunnuksellasi, tarvitset siihen vähintään LiquidBlox Pro-tason tilin, joka on alkaen 15 €/kk + alv.  Kerron hinnoittelusta tarkemmin ennen yhteistyömme alkamista.


  • Muut järjestelmät. Verkkokaupasta ja siihen liittyvästä maksujärjestelmästä tulee luonnollisesti omat kulunsa kuten myös muista kotisivuihin liitetyistä ulkopuolisista järjestelmistä (esim. markkinoinnin automaatio tai CRM-järjestelmä).  


  • Sivuston laajuus: muutaman sivun perussivusto tulee edullisemmaksi kuin laajempi kokonaisuus. Itse sivujen tekeminen ei tuo lisäkustannuksia (jos käytetään samaa sivupohjaa), mutta sisällön syöttäminen niihin vie aikaa.  ​


  • Sivuston jatkokehitys. Alussa voi säästää kustannuksissa niin, että keskittyy laittamaan perusasiat kuntoon. Tämä ei aina riitä pidemmällä tähtäimellä, jos haluat että sivustosi elää ja kehittyy. Ota huomioon esimerkiksi vuositasolla, kuinka paljon olet valmis maksamaan ulkopuoliselle tekijälle sisältöjen muokkaamisesta, sivuston kehityksestä, hakukoneoptimoinnista ja vaikkapa blogin kirjoittamisesta. Tai sitten voit toki tehdä kaiken itse!


  • Visuaalinen suunnittelu: haluatko, että sivuston tekijältä saa myös visuaalisen suunnittelun (mm. kuvitus, kuvat, logo, värimaailma) vai onko sinulla yrityksen visuaalinen ilme ja kaikki materiaalit jo valmiina? 


  • Valokuvaus, kuvapankki ja kuvitukset. Käytätkö ammattivalokuvaajaa tai haluatko ostaa valmiita kuvia kuvapankeista? Jos tarvitset vähänkin persoonallisempaa kuvitusta, ammattikuvaajan ja graafikon käyttäminen on hyvä vaihtoehto. 


  • Kuvankäsittely: tarvitseeko kuvia käsitellä vai toimitatko kuvat sivuston tekijälle jo valmiiksi verkkoympäristöön sopivassa muodossa (oikea kuvakoko, oikea tiedostomuoto)


  • Tekstintuotanto/copywriting: tarvitsetko tekstisisältöön apua vai onko tekstit jo valmiina? Copywriting eli myyvä kirjoittaminen on oma lajinsa, josta moni on valmis maksamaan, kuten myös hakukoneoptimoitujen sisältöjen kirjoittamisestakin. Huom. Jos käytät copywriteria, selvitä hallitseeko hän myös sisältöjen hakukoneoptimoinnin (näin ei aina nimittäin ole). 


  • Muut asiantuntijapalvelut, kuten SEO: haluatko hyödyntää ammattilaisen hakukoneoptimoinnin (SEO) osaamista ja ostaa samalla myös esimerkiksi avainsanatutkimuksen? Tämä auttaa huomattavasti sivuston ja yrityksesi löytymistä hakukoneista (esim. Google).


  • Paljonko haluat viilata sivustoa: korjauskierrosten määrä vaikuttaa usein varsinkin pienen budjetin sivuston toteutukseen. Eli mitä enemmän haluat viilata ja teettää muutoksia, se näkyy hinnassa.

 

Entä, jos budjetti paukkuu ja nettisivujen hinta nousee kesken projektin?


Näinhän siinä joskus tuppaa käymään: nälkä kasvaa syödessä, eikä alkuperäinen budjetti riitä. Mitä silloin pitäisi tehdä?


  • Avainasemassa on sopimuksen sisältö. Kun valitset nettisivujen tekijää, selvitä mitä työ pitää sisällään.  Käy sopimuksen sisältö tekijän kanssa huolellisesti läpi, niin vältyt ikäviltä yllätyksiltä. 
  • Jos sinulla on pieni budjetti (esim. alle 1000 euroa), ota huomioon, että esimerkiksi korjauskierrosten määrä voi olla rajattu, jolloin kaikki ylimääräiset muutokset maksavat.  
  • Jos kesken sivuston tekemisen tulee se tilanne, että jostakin syystä tulee lisäkustannuksia, ammattitaitoinen tekijä kertoo tästä sinulle AINA ennen lisätyön aloitusta.


Vinkki:

Kun käyt neuvotteluja mahdollisen sivuston toteuttajan kanssa, kerro hänelle kaikki tiedossa olevat toiveesi kerralla. Näin hän pystyy kertomaan sinulle eri vaihtoehdoista ja niiden vaikutuksista hinnoitteluun jo etukäteen. Tämä on paras tapa välttyä ikäviltä yllätyksiltä myöhemmässä vaiheessa

Laske tästä hinta kotisivuillesi:

Laske hinta-arvio

Kotisivujen hinta eri budjeteille:

Kotisivut ilmaiseksi

Jos pystyt itse tekemään sivut, selviät varmasti todella pienellä budjetilla. Maksat tällöin vain työkalun käytöstä aiheutuneista kuluista, ja säästät suunnittelijan työpanoksen verran. Ota kuitenkin huomioon oman työsi hinta! Mieti myös, tuleeko tämä loppupelissä halvemmaksi vai kannattaisiko antaa työ ammattilaisen tehtäväksi.

Alle 500 €

Jos päädyt ostamaan sivut ammattilaiselta, alle 500 eurolla saa todennäköisesti yksisivuisen kotisivun ilman mitään extraa. Jos haluat useampia sivuja kuin pelkän etusivun, voit hyvällä tuurilla saada tällä rahalla pelkät sivupohjat, jos olet valmis näkemään itse vaivaa sisältöjen syöttämiseen. 

500–1000 €

Jos budjettisi lähentelee tonnia, voit saada jo useamman sivun toteutuksen. Tähän hintaan voi jo sisältyä blogin rakentaminen ja useita erinäköisiä sivupohjia. Ehkäpä jo pientä visuaalista suunnittelua myös? Tämä on kuitenkin vielä melko pieni budjetti, joten varaudu tekemään jonkin verran työtä itse.

1000–2000 €

Tähän hintaluokkaan sisältyy monesti jo useamman sivun kokonaisuus sekä laajempi visuaalinen työ, kuten logosuunnittelu. Pariin tonniin voi mahtua jo kevyttä SEO-tekemistä, jolloin tekeminen on selvästi ammattimaisempaa ja Google-näkyvyyden näkökulmasta järkevällä pohjalla.


2000–3000 €

Nyt ollaan jo perustekemisen ytimessä! Saat tällä rahalla pienemmältä suunnittelutoimistolta fiksun, ammattimaisen ratkaisun, jossa on huomioitu sivujen myynnillisyys monesta kulmasta. Isommalta mainostoimistolta tällä budjetilla ei saa välttämättä yhtä laajaa pakettia, joten mieti tarkkaan mihin rahasi käytät.

Yli 3000 €

Jos haluat viimeisen päälle viilatun, hakukoneoptimoidun ja myyvän sivuston, sellaisen saa usein jo muutamalla tonnilla. Mitä räätälöidympää ratkaisua haet, sitä enemmän se luonnollisesti maksaa. Muista sivuston jatkuva kehitys ja varaa budjettia myös sille!

Kotisivujen hinta alk. 790 € 

Markkinointi Stilan tekemänä


Alla on kolme eri hintaluokkaa. Kaikkiin sisältyy aloituspalaveri, rakenteen suunnittelu käyttäjäystävälliseksi, perussisältöinen yhteydenottolomake ja käyttökoulutus. Työn sisältö sovitaan tapauskohtaisesti ja lopullinen hinta määräytyy tarpeiden mukaan.


Huom.Paketit ovat täysin muokattavissa omiin tarpeisiisi sopivaksi. Jos et selvästikään tarvitse jotain, en myy sitä sinulle väkisin! Yhdessä löydetään sinulle sopiva ratkaisu. 


Tutustu KOTISIVUT YRITYKSELLE -palveluuni >



Hintoihin lisätään alv.

Alkuun helposti pikkupaketilla: alk. 790 €

Palvelut ja yhteystiedot kevyesti esitettynä. Tällä pääset helposti alkuun, ja voit itse laajentaa sivuja ohjeiden avulla.


Alkaen-hinta sisältää 

  • 1-3 sivua
  • selkeän ja tyylikkään ulkoasun valmispohjia käyttäen 
  • yhteydenottolomakkeen 
  • käyttökoulutuksen


Hinta alk. 790 €


Kysy tarjous

Peruskotisivut + blogi: hinta alk. 1490 €

Tämä perushyvä sivusto sopii esimerkiksi yritykselle, jolla on useampi palvelu ja referenssejä tai tarvetta blogille.


Alkaen-hinta sisältää

  • 4-10 sivua 
  • yksilöllisen ulkoasun
  • blogin
  • yhteydenottolomakkeen 
  • käyttökoulutuksen + ohjevideon

 

Hinta alk. 1490 €


Kysy tarjous

Laajempi toteutus + SEO: alk. 2890 €

Tämä on suosittu paketti esimerkiksi sivustouudistuksen yhteyteen ja sopii erityisesti yrityksille, jotka haluavat lisää myyntiä kotisivujen avulla.


Esimerkkejä sisällöstä:

  • laajempi sivusto
  • hakukoneoptimoidut, myyvät tekstit 
  • tarjouslaskuri


Hinta alk. 2890 €

Kysy tarjous

Hintalaskuri: Laske hinta kotisivuillesi!


Valitse sopivat vaihtoehdot, niin näet alustavan hinta-arvion. Lopuksi voit lähettää tarjouspyynnön antamiesi tietojen pohjalta. Tarjouspyynnön lähettäminen ei sido sinua vielä mihinkään. 


Lopulliseen hintaan lisätään alv 25,5 %.

Alustava hinta-arvio: 0
Valitse tarvitsemasi sivut
Valitse toiminnallisuudet ja lisäpalvelut
Hinnat tapauskohtaisia ja määritellään tarkemmissa keskusteluissa
Lähetä tarjouspyyntö
Tarjouslaskuriin valitsemasi tiedot siirtyvät automaattisesti tarjouspyyntöön. Viestin lähettäminen ei sido sinua vielä mihinkään.
Alustava hinta-arvio: 0
Valitse tarvitsemasi sivut
Valitse toiminnallisuudet ja lisäpalvelut
Hinnat tapauskohtaisia ja määritellään tarkemmissa keskusteluissa
Lähetä tarjouspyyntö
Tarjouslaskuriin valitsemasi tiedot siirtyvät automaattisesti tarjouspyyntöön. Viestin lähettäminen ei sido sinua vielä mihinkään.

Jäikö jokin mietityttämään?


Kerron mielelläni lisää, ja annan tarjouksen juuri sinun yrityksellesi sopivasta paketista. 


Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖

Tai ole yhteydessä suoraan:

050 339 1411

marjut@stila.fi



Kotisivujen hinta

Pienyrittäjälle sopivat vinkit

Kotisivujen hinta ammattilaisen tekemänä pienelle yritykselle asettuu usein 500–4000 €:n hintahaarukkaan. Hintaan vaikuttaa sivuston laajuus ja halutut toiminnallisuudet, mutta myös visuaalisen suunnittelun, hakukoneoptimoinnin ja muiden asiantuntijapalvelujen tarve.


Lue, mistä nettisivujen hinta koostuu ja vinkit hintavertailuun!

Eri hintaiset paketit ___ 



Hintalaskuri___



Mistä kotisivujen hinta koostuu?


Kun vertailet tekijöitä, selvitä mitä kotisivujen hintaan sisältyy. Pelkkä hinta ei välttämättä kerro, miten laaja toteutus on. Nettisivujen hinta koostuu monesta asiasta, joita et välttämättä ole edes tullut ajatelleeksi. 


Kotisivujen hintaan vaikuttavia asioita ovat mm:


  • käytettävä kotisivutyökalu (alusta) ja ylläpito 
  • sivuston laajuus ja jatkokehitys
  • hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto
  • visuaalisen suunnittelun laajuus sekä valokuvaus tai kuvitus 


Lue lisää, mitkä asiat vaikuttavat kotisivujen hintaan ja mihin muihin kustannuksiin on hyvä varautua ___ 

  • Kuka sivut tekee? Teetkö ne itse jollakin kotisivukoneella vai annatko työn ammattilaisen käsiin? Osallistuuko sivujen tekemiseen useampi henkilö (esim. koodari, copywriter ja graafinen suunnittelija) vai onko yhdellä henkilöllä kaikki tarvittava osaaminen?


  • Tekninen toteutus ja siihen liittyvät toiveet:
      • Selvitä sivujesi tekijältä, mitä työkalua (verkkosivualustaa) hän käyttää ja onko sinulla mahdollisuus itse muokata sivuston rakennetta ja ulkoasua? Jotkut työkalut ovat melko kankeita tämän suhteen. 
      • Toinen huomioitava asia on myös, joudutko aina pyytämään koodaria tekemään haluamasi muutokset sivuille. Jos joudut, selvitä mitä muutosten tekeminen maksaa. Useilla tekijöillä voi olla minimiveloitus pienillekin muutostöille 1 h.  
      • Vinkki: Työkalun pitää olla sellainen, että sinulla itselläsi on pääsy siihen ja sivuston rakennetta on helppo muuttaa jälkikäteen myös ilman kalliita koodaustunteja. 


  • Domain eli verkkotunnus. Jotta sivut voidaan julkaista omalla verkkotunnuksellasi (esim. www.yritys.fi), tarvitset sitä varten domainin eli verkkotunnuksen. Se maksetaan yleensä vuodeksi eteenpäin. Verkkotunnus kannattaa varata mahdollisimman pian, vaikka et heti sivuja tarvitsisikaan. Domainin kustannukset (palveluntarjoajasta riippuen) ovat parinkympin molemmin puolin vuodessa. 


  • Webhotelli / ylläpito. Kysy tekijältä, millaisen palvelintilan sivusto tarvitsee, ja millaisia kustannuksia ylläpidosta tulee.
      • Markkinointi Stila käyttää verkkosivujen suunnittelussa LiquidBlox-kotisivutyökalua, jonka kk-maksu sisältää palvelintilan. Et siis tarvitse erillistä webhotellia. Kun sivut julkaistaan omalla verkkotunnuksellasi, tarvitset siihen vähintään LiquidBlox Pro-tason tilin, joka on alkaen 15 €/kk + alv.  Kerron hinnoittelusta tarkemmin ennen yhteistyömme alkamista.


  • Muut järjestelmät. Verkkokaupasta ja siihen liittyvästä maksujärjestelmästä tulee luonnollisesti omat kulunsa kuten myös muista kotisivuihin liitetyistä ulkopuolisista järjestelmistä (esim. markkinoinnin automaatio tai CRM-järjestelmä).  


  • Sivuston laajuus: muutaman sivun perussivusto tulee edullisemmaksi kuin laajempi kokonaisuus. Itse sivujen tekeminen ei tuo lisäkustannuksia (jos käytetään samaa sivupohjaa), mutta sisällön syöttäminen niihin vie aikaa.  ​


  • Sivuston jatkokehitys. Alussa voi säästää kustannuksissa niin, että keskittyy laittamaan perusasiat kuntoon. Tämä ei aina riitä pidemmällä tähtäimellä, jos haluat että sivustosi elää ja kehittyy. Ota huomioon esimerkiksi vuositasolla, kuinka paljon olet valmis maksamaan ulkopuoliselle tekijälle sisältöjen muokkaamisesta, sivuston kehityksestä, hakukoneoptimoinnista ja vaikkapa blogin kirjoittamisesta. Tai sitten voit toki tehdä kaiken itse!


  • Visuaalinen suunnittelu: haluatko, että sivuston tekijältä saa myös visuaalisen suunnittelun (mm. kuvitus, kuvat, logo, värimaailma) vai onko sinulla yrityksen visuaalinen ilme ja kaikki materiaalit jo valmiina? 


  • Valokuvaus, kuvapankki ja kuvitukset. Käytätkö ammattivalokuvaajaa tai haluatko ostaa valmiita kuvia kuvapankeista? Jos tarvitset vähänkin persoonallisempaa kuvitusta, ammattikuvaajan ja graafikon käyttäminen on hyvä vaihtoehto. 


  • Kuvankäsittely: tarvitseeko kuvia käsitellä vai toimitatko kuvat sivuston tekijälle jo valmiiksi verkkoympäristöön sopivassa muodossa (oikea kuvakoko, oikea tiedostomuoto)


  • Tekstintuotanto/copywriting: tarvitsetko tekstisisältöön apua vai onko tekstit jo valmiina? Copywriting eli myyvä kirjoittaminen on oma lajinsa, josta moni on valmis maksamaan, kuten myös hakukoneoptimoitujen sisältöjen kirjoittamisestakin. Huom. Jos käytät copywriteria, selvitä hallitseeko hän myös sisältöjen hakukoneoptimoinnin (näin ei aina nimittäin ole). 


  • Muut asiantuntijapalvelut, kuten SEO: haluatko hyödyntää ammattilaisen hakukoneoptimoinnin (SEO) osaamista ja ostaa samalla myös esimerkiksi avainsanatutkimuksen? Tämä auttaa huomattavasti sivuston ja yrityksesi löytymistä hakukoneista (esim. Google).


  • Paljonko haluat viilata sivustoa: korjauskierrosten määrä vaikuttaa usein varsinkin pienen budjetin sivuston toteutukseen. Eli mitä enemmän haluat viilata ja teettää muutoksia, se näkyy hinnassa.

 

Entä, jos budjetti paukkuu ja nettisivujen hinta nousee kesken projektin?


Näinhän siinä joskus tuppaa käymään: nälkä kasvaa syödessä, eikä alkuperäinen budjetti riitä. Mitä silloin pitäisi tehdä?


  • Avainasemassa on sopimuksen sisältö. Kun valitset nettisivujen tekijää, selvitä mitä työ pitää sisällään.  Käy sopimuksen sisältö tekijän kanssa huolellisesti läpi, niin vältyt ikäviltä yllätyksiltä. 
  • Jos sinulla on pieni budjetti (esim. alle 1000 euroa), ota huomioon, että esimerkiksi korjauskierrosten määrä voi olla rajattu, jolloin kaikki ylimääräiset muutokset maksavat.  
  • Jos kesken sivuston tekemisen tulee se tilanne, että jostakin syystä tulee lisäkustannuksia, ammattitaitoinen tekijä kertoo tästä sinulle AINA ennen lisätyön aloitusta.


Vinkki:

Kun käyt neuvotteluja mahdollisen sivuston toteuttajan kanssa, kerro hänelle kaikki tiedossa olevat toiveesi kerralla. Näin hän pystyy kertomaan sinulle eri vaihtoehdoista ja niiden vaikutuksista hinnoitteluun jo etukäteen. Tämä on paras tapa välttyä ikäviltä yllätyksiltä myöhemmässä vaiheessa

Laske tästä hinta kotisivuillesi:

Laske hinta-arvio

Kotisivujen hinta eri budjeteille:

Kotisivut ilmaiseksi

Jos pystyt itse tekemään sivut, selviät varmasti todella pienellä budjetilla. Maksat tällöin vain työkalun käytöstä aiheutuneista kuluista, ja säästät suunnittelijan työpanoksen verran. Ota kuitenkin huomioon oman työsi hinta! Mieti myös, tuleeko tämä loppupelissä halvemmaksi vai kannattaisiko antaa työ ammattilaisen tehtäväksi.

Alle 500 €

Jos päädyt ostamaan sivut ammattilaiselta, alle 500 eurolla saa todennäköisesti yksisivuisen kotisivun ilman mitään extraa. Jos haluat useampia sivuja kuin pelkän etusivun, voit hyvällä tuurilla saada tällä rahalla pelkät sivupohjat, jos olet valmis näkemään itse vaivaa sisältöjen syöttämiseen. 

500–1000 €

Jos budjettisi lähentelee tonnia, voit saada jo useamman sivun toteutuksen. Tähän hintaan voi jo sisältyä blogin rakentaminen ja useita erinäköisiä sivupohjia. Ehkäpä jo pientä visuaalista suunnittelua myös? Tämä on kuitenkin vielä melko pieni budjetti, joten varaudu tekemään jonkin verran työtä itse.

1000–2000 €

Tähän hintaluokkaan sisältyy monesti jo useamman sivun kokonaisuus sekä laajempi visuaalinen työ, kuten logosuunnittelu. Pariin tonniin voi mahtua jo kevyttä SEO-tekemistä, jolloin tekeminen on selvästi ammattimaisempaa ja Google-näkyvyyden näkökulmasta järkevällä pohjalla.


2000–3000 €

Nyt ollaan jo perustekemisen ytimessä! Saat tällä rahalla pienemmältä suunnittelutoimistolta fiksun, ammattimaisen ratkaisun, jossa on huomioitu sivujen myynnillisyys monesta kulmasta. Isommalta mainostoimistolta tällä budjetilla ei saa välttämättä yhtä laajaa pakettia, joten mieti tarkkaan mihin rahasi käytät.

Yli 3000 €

Jos haluat viimeisen päälle viilatun, hakukoneoptimoidun ja myyvän sivuston, sellaisen saa usein jo muutamalla tonnilla. Mitä räätälöidympää ratkaisua haet, sitä enemmän se luonnollisesti maksaa. Muista sivuston jatkuva kehitys ja varaa budjettia myös sille!

Kotisivujen hinta alk. 790 € 

Markkinointi Stilan tekemänä


Alla on kolme eri hintaluokkaa. Kaikkiin sisältyy aloituspalaveri, rakenteen suunnittelu käyttäjäystävälliseksi, perussisältöinen yhteydenottolomake ja käyttökoulutus. Työn sisältö sovitaan tapauskohtaisesti ja lopullinen hinta määräytyy tarpeiden mukaan.


Huom.Paketit ovat täysin muokattavissa omiin tarpeisiisi sopivaksi. Jos et selvästikään tarvitse jotain, en myy sitä sinulle väkisin! Yhdessä löydetään sinulle sopiva ratkaisu. 


Tutustu KOTISIVUT YRITYKSELLE -palveluuni >



Hintoihin lisätään alv.

Alkuun helposti pikkupaketilla: alk. 790 €

Palvelut ja yhteystiedot kevyesti esitettynä. Tällä pääset helposti alkuun, ja voit itse laajentaa sivuja ohjeiden avulla.


Alkaen-hinta sisältää 

  • 1-3 sivua
  • selkeän ja tyylikkään ulkoasun valmispohjia käyttäen 
  • yhteydenottolomakkeen 
  • käyttökoulutuksen


Hinta alk. 790 €


Kysy tarjous

Peruskotisivut + blogi: hinta alk. 1490 €

Tämä perushyvä sivusto sopii esimerkiksi yritykselle, jolla on useampi palvelu ja referenssejä tai tarvetta blogille.


Alkaen-hinta sisältää

  • 4-10 sivua 
  • yksilöllisen ulkoasun
  • blogin
  • yhteydenottolomakkeen 
  • käyttökoulutuksen + ohjevideon

 

Hinta alk. 1490 €


Kysy tarjous

Laajempi toteutus + SEO: alk. 2890 €

Tämä on suosittu paketti esimerkiksi sivustouudistuksen yhteyteen ja sopii erityisesti yrityksille, jotka haluavat lisää myyntiä kotisivujen avulla.


Esimerkkejä sisällöstä:

  • laajempi sivusto
  • hakukoneoptimoidut, myyvät tekstit 
  • tarjouslaskuri


Hinta alk. 2890 €

Kysy tarjous

Hintalaskuri: Laske hinta kotisivuillesi!


Valitse sopivat vaihtoehdot, niin näet alustavan hinta-arvion. Lopuksi voit lähettää tarjouspyynnön antamiesi tietojen pohjalta. Tarjouspyynnön lähettäminen ei sido sinua vielä mihinkään. 


Lopulliseen hintaan lisätään alv 25,5 %.

Alustava hinta-arvio: 0
Valitse tarvitsemasi sivut
Valitse toiminnallisuudet ja lisäpalvelut
Hinnat tapauskohtaisia ja määritellään tarkemmissa keskusteluissa
Lähetä tarjouspyyntö
Tarjouslaskuriin valitsemasi tiedot siirtyvät automaattisesti tarjouspyyntöön. Viestin lähettäminen ei sido sinua vielä mihinkään.
Alustava hinta-arvio: 0
Valitse tarvitsemasi sivut
Valitse toiminnallisuudet ja lisäpalvelut
Hinnat tapauskohtaisia ja määritellään tarkemmissa keskusteluissa
Lähetä tarjouspyyntö
Tarjouslaskuriin valitsemasi tiedot siirtyvät automaattisesti tarjouspyyntöön. Viestin lähettäminen ei sido sinua vielä mihinkään.

Jäikö jokin mietityttämään?


Kerron mielelläni lisää, ja annan tarjouksen juuri sinun yrityksellesi sopivasta paketista. 


Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖

Tai ole yhteydessä suoraan:

050 339 1411

marjut@stila.fi