Kotisivut yritykselle helposti ja nopeasti

Jos olet miettinyt, mistä saisit laadukkaat kotisivut yritykselle helposti, olet oikeassa paikassa. Lupaukseni on, että saat kotisivut ilman turhia mutkia. ​Voit huokaista helpotuksesta, sillä osaavissa käsissä kaikki hoituu ajallaan – ja sinä voit keskittyä sillä aikaa hoitamaan yrityksesi muita asioita. 

Vertaa eri paketteja

Tarvitsetko nettisivut?


Oletko siinä tilanteessa, ettei yritystäsi vielä tunneta? Ehkä olet aloitteleva yrittäjä, etkä ole vielä panostanut markkinointiisi? Vai onko yrityksesi toiminut jo pidempään, ja tarvitset nyt uudet verkkosivut?


Tärkein syy, miksi tarvitset kotisivut yritykselle, on se että niiden ansiosta yrityksesi löydetään ja teet kauppaa. 


Tästä voit lukea 4 syytä, miksi yrittäjä ylipäätään tarvitsee kotisivut.

Piirroskuvassa on mies, joka käyttää tietokonetta. Hän on ulkoistanut yrityksen kotisivut ja niiden suunnittelun ammattilaiselle ja voi itse keskittyä muuhun.


Tarkista nämä, ennen kuin lähdetään liikkeelle! ✔️


Sivuston suunnittelu lähtee aina tavoitteista ja tarpeista. Muun muassa alla oleviin kysymyksiin on hyvä miettiä vastauksia ennen kuin kotisivuja aletaan rakentaa. Näitä kysymyksiä kotisivujen suunnittelijakin kysyy sinulta yleensä ensimmäisenä:


  • ketä sivujen on tarkoitus palvella eli ketkä ovat sivuilla kävijöitä / asiakkaitasi
  • mitä tavoittelet sivuilla: yhteydenottoja, tarjouspyyntöjä, ostamista yms.
  • millaisia ominaisuuksia ja sisältöjä sivuilla pitäisi olla, jotta pääset tavoitteisiisi parhaimmalla tavalla
  • millaista budjettia olit ajatellut
  • kuinka paljon työstä haluat ulkoistaa ammattilaiselle
  • millaisella aikataululla olet liikenteessä
Piirroskuvassa on mies, joka etsii yrityksen tietoja netistä. Siksi kotisivut on yritykselle tärkein markkinointikanava.


Laadukkaat verkkosivut, jotka löytyvät, antavat tietoa parhaimmalla tavalla ja tekevät ostamisen helpoksi


Hyvin rakennetut verkkosivut varmistavat, että yrityksesi löytyy netistä silloin, kun asiakkaasi etsii ratkaisua. Nykypäivänä ei enää riitä, että sivut ovat olemassa, vaan niiden pitää myös löytyä. 


Hakukoneoptimoinnin avulla löytyy oikeat avainsanat eli termit, joilla asiakkaasi päätyvät sivuillesi. Sivuston pitää olla myös responsiivinen eli sen on toimittava kaikilla laitteilla. Sivuston nopeus on myös tärkeä osa toimivia verkkosivuja. 


Sivujen pitää olla myös selkeät ja helposti käytettävät. Tiedon pitää löytyä sivuilta vaivattomasti. Mikä tahansa sisältö ei ole hyvää sisältöä, vaan sisällön tulisi lähtökohtaisesti olla hyödyllistä lukijalleen. 


Ja muistetaan vielä se tärkein: sivujen pitää olla sellaiset, että ne houkuttelevat olemaan yritykseesi yhteydessä ja tukevat asiakkaan ostopäätöstä.

Tiesitkö?


Yksi henkilö tekee keskimäärin 3-4 Google-hakua päivässä. 29,9 % kyselyistä tehdään kaupallisissa aikomuksissa.


Lähde: Mitä Googlesta haetaan? Tilastoja ja faktoja 2022 / MarkkinointiMaestro

Paljonko pienyrittäjän kotisivut maksaa?

Kotisivujen suunnittelun hinta riippuu muun muassa sivuston laajuudesta, halutuista ominaisuuksista ja kuinka paljon materiaalia sinulla on jo valmiina. Lisäksi mahdolliset graafisen suunnittelun työt ja asiantuntijapalvelut, kuten hakukoneoptimointi, nostavat hintaa.


Kustannuksia tulee lisää, mitä enemmän erilaisia sivupohjia suunnitellaan, tai jos tarvitset sivuille esimerkiksi kieliversioita, verkkokaupan, integraatioita tai intranetin. 


Katso kotisivujen hinnoittelun infopaketti pienyrittäjälle >



Apua, tuntuuko että budjetti ei riitä? 🤔


Älä hätäile! Sivujen toteutukseen saa kyllä kulumaan rahaa niin halutessaan, mutta haluan rauhoitella sinua vähän: kun perusasiat tehdään hyvin ja keskitytään tekemään oikeita asioita, päästään alkuun pienemmälläkin budjetilla. Sivuja voidaan aina parannella ja kehittää myöhemminkin. Kerron aina rehellisesti, mitä kannattaa tehdä ja missä vaiheessa. 



Jokaiselle jotakin: tutustu eri hintaisiin kotisivupaketteihin


Edullisin hinta koskee yksisivuista ratkaisua, jossa kaikki sisältö on yhdellä sivulla. Tämä vaihtoehto ei ole paras hakukoneoptimoinnin kannalta, eli jos haluat jo alkuvaiheessa panostaa Google-näkyvyyteen, suosittelen heti alussa panostamaan vähän enemmän ja valitsemaan myyvät kotisivut -paketti.


💡Huom.

Paketit ovat täysin muokattavissa omiin tarpeisiisi sopivaksi. Jos et selvästikään tarvitse jotain, en myy sitä sinulle väkisin! Yhdessä löydetään sinulle sopiva ratkaisu.



Tutustu alta eri vaihtoehtoihin:

(Hintoihin lisätään alv 24 %)

Yksisivuinen eli
one pager 

alk. 690 €


Palvelut ja yhteystiedot kevyesti esitettynä yhdellä sivulla. Voit itse muokata sivuja ohjeiden avulla.


Alkaen-hinta sisältää

  • aloituspalaverin 30 min
  • yksisivuisen toteutuksen (one pager)
  • toteutuksen valmiille sivustopohjille asiakkaan väritoiveiden ja valmiin materiaalin (tekstit, kuvat) pohjalta
  • yhteydenottolomakkeen
  • 1 korjauskierroksen
  • käyttökoulutuksen 30 min etänä


Lisähinnasta mm.

  • ​logo ja visuaalinen suunnittelu
  • tekstintuotanto ja kuvapankkikuvat
  • avainsana-analyysi
  • Google Analyticsin ja Search Consolen asentaminen
  • evästebanneri


Hintahaitari yleensä 700–900 €

Myyvät kotisivut blogin kanssa

alk. 1190 €


Perussisältöiset sivut, joissa on etusivun ja palveluesittelyjen lisäksi mm. blogi ja referenssit.


Alkaen-hinta sisältää

  • 5 sivupohjaa ja blogiominaisuuden
  • yhteydenottolomakkeen tarjouslaskuri-ominaisuudella
  • yksilöllisesti suunnitellun ulkoasun asiakkaan toimittaman materiaalin (tekstit, kuvat) pohjalta
  • Google Analyticsin asennuksen ja indeksointipyynnön Google Search Console -työkalulla
  • GDPR:n mukaisen evästebannerin
  • 1 korjauskierroksen
  • aloituspalaverin ja käyttökoulutuksen


Lisähinnasta mm.

  • ​hakukoneoptimoinnin ja visuaalisen suunnittelun palvelut


Hintahaitari yleensä 1200–1800 €

Sivut kasvavalle bisnekselle

alk. 1900 €


Pyydä tarjous, jos tarvitset perustoteutuksen lisäksi jotain extraa, kuten


  • verkkokaupan tuotteille tai palveluille
  • salasanasuojatun sivuston (intra-/extranet),
  • kieliversioita
  • chat-toiminnallisuuden, liidimagneetin tai CRM-integraation (Pipedrive, Hubspot)


Hintaan vaikuttaa

  • halutut toiminnallisuudet, tarvittavien sivupohjien ja tehtävän työn määrä
  • ohjelmoinnin ja muun kustomoinnin tarve, kuten integroinnit toisiin järjestelmiin
  • visuaalisen suunnittelun, sisällöntuotannon tai hakukoneoptimoinnin työt


Hintahaitari yleensä 2000–4000 €

Testaa laskuria ja katso hinta-arvio omille kotisivuillesi ___ 

Kuinka nopeasti saa kotisivut yritykselle?


On ymmärrettävää, että joskus on kiire saada kotisivut yritykselle valmiiksi nopealla aikataululla. Onnistuneessa projektissa ei koskaan kuitenkaan hätiköidä. Kun suunnitteluun käytetään aikaa, on perustukset varmasti kunnossa ja sivujen rakentaminen järkevällä pohjalla. Hutilointi voi joskus tulla loppupelissä kalliimmaksi!



Kotisivut pienelle yritykselle jopa viikossa


Käyttämäni kotisivualusta, LiquidBlox, on erinomainen työkalu erityisesti silloin, kun sivujen pitää olla valmiina nopeasti. Sivujen rakentaminen tapahtuu ilman koodausta, jolloin sivut voivat olla valmiit julkaistavaksi jopa viikon sisällä siitä, kun työ on aloitettu. Pienempi työ voi valmistua jo päivässä!


Aika-arvioon vaikuttaa tietysti myös muun muassa


  • sivumäärä
  • visuaalisen suunnittelutyön tarve ja määrä
  • tekstintuotannon tarve ja määrä
  • haluamasi erityistoiveet ja toiminnallisuudet



Helppo projekti säästää aikaa ja rahaa


Kotisivujen tekemisen ei tarvitse olla vaikeaa. Olen pyrkinyt karsimaan työstä kaikki turhat mutkat pois, työn laadusta tinkimättä. Tavoitteena on, että voit jättää kotisivujen suunnittelutyön minun huolekseni ja keskittyä sillä välin muihin yrityksesi tehtäviin. 

Näin kotisivuprojekti etenee

1 - Aloitus

Käymme yhdessä läpi kotisivujen tavoitteet, omat toiveesi ja mitä tekstejä ja kuvia sivuille tarvitaan. Sovimme aikataulun ja pelisäännöt.

2 - Materiaalit

Lähetät suunnittelua varten tarvittavan materiaalin (tekstit, kuvat, graafinen ilme). Voit myös antaa nämä minulle tehtäväksi joko osittain tai kokonaan.

3 - Ensimmäinen versio

Teen ensimmäisen version sivuista ja lähetän sinulle esikatselulinkin. Nyt näet käytännössä, miltä sivut näyttävät tässä vaiheessa.

4 - Muutokset

Teen sivuille haluamasi muutokset. Sopimuksesta riippuen työhön sisältyy yksi tai useampi kommenttikierros.

5 - Viimeistely

Lopuksi laitan viimeiset palaset paikalleen ja julkaisen sivut. Asennan sivuille Google Analyticsin ja evästebannerin, jos haluat.

6 - Koulutus ja tuki

Pidän sinulle  käyttökoulutuksen, jossa näytän kuinka muokkaat sivuja itse. Käytössäsi on myös LiquidBloxin suomenkielinen chat-tuki ja ohjepankki.



Pitäisikö tehdä itse vai antaa ammattilaisen hoidettavaksi?


Olet varmaan huomannut, että netistä löytyy paljon kotisivukoneita, joilla sivujen tekeminen onnistuu omatoimisesti. Miksi sitten kannattaa antaa sivujen tekeminen ammattilaiselle? 


  • Verkkosivuja työkseen tekevä osaa käyttää kaikkia tarvittavia työkaluja ja tietää niiden ominaisuudet.
  • Ammattilainen osaa ottaa huomioon asioita, joita et ehkä itse tulisi ajatelleeksi, esimerkiksi että sivut toimivat mobiilissa oikein ja löytyvät hakukoneista tietyillä avainsanoilla.
  • Ammattilainen tekee työn nopeammin, ja sinulle jää enemmän aikaa omaan liiketoimintaasi. Säästät siis aikaa ja loppupelissä myös rahaa.


Kuvassa on nainen istumassa tietokoneen ääressä ja kädessä on kahvikuppi. Onneksi hän ei tehnyt yritykselle kotisivuja itse, jotta voi ottaa rennosti.

"Yrittäjänä arvostan ideoita, helppoutta ja joustavuutta, koska aikani on rahaa."


"Pystyin koko projektin ajan keskittymään täysillä omiin töihini, kun sain valmiita ehdotuksia, jotka vastasivat toiveitani. Jos haluat sujuvuutta, monipuolisen ammattilaisen ja kumppanin, jolle asiakas on ihmisenä tärkeä, valitse Marjut Kostilainen ja Markkinointi Stila."


Kyösti Iivonen, MarkkinointiMaestro Oy

www.markkinointimaestro.fi


"Uusien sivujen kantava teema oli "Less is more". Siivottiin ylimääräiset liikkuvat osat pois. Tehtiin sivuista omistajansa mukaiset ja näköiset."


"Marjutin kanssa on helppoa ideoida uutta ja tuoda omat toiveensa esiin. Mikä parasta, hän osaa ohjata asiakkaan jämäkästi mutta hellästi takaisin oikealle polulle jos ideointi alkaa mennä liian rönsyileväksi ja taivaita tavoittelevaksi."


Mika Kinnunen, Vakuuttava Kinnunen Oy

www.vakuuttavakinnunen.fi



Lue, mitä muuta tyytyväiset asiakkaat ovat kertoneet:


Asiakkaiden kokemuksia

Kotisivut mielessä? Varaa etätapaaminen, niin jutellaan, kuinka voisin olla sinulle avuksi.


Haluatko mieluummin, että soitan sinulle? Jätä tästä yhteydenottopyyntö.

Kotisivut yritykselle helposti ja nopeasti

Jos olet miettinyt, mistä saisit laadukkaat kotisivut yritykselle helposti, olet oikeassa paikassa. Lupaukseni on, että saat kotisivut ilman turhia mutkia. ​Voit huokaista helpotuksesta, sillä osaavissa käsissä kaikki hoituu ajallaan – ja sinä voit keskittyä sillä aikaa hoitamaan yrityksesi muita asioita. 

Vertaa eri paketteja

Tarvitsetko nettisivut?


Oletko siinä tilanteessa, ettei yritystäsi vielä tunneta? Ehkä olet aloitteleva yrittäjä, etkä ole vielä panostanut markkinointiisi? Vai onko yrityksesi toiminut jo pidempään, ja tarvitset nyt uudet verkkosivut?


Tärkein syy, miksi tarvitset kotisivut yritykselle, on se että niiden ansiosta yrityksesi löydetään ja teet kauppaa. 


Tästä voit lukea 4 syytä, miksi yrittäjä ylipäätään tarvitsee kotisivut.

Piirroskuvassa on mies, joka käyttää tietokonetta. Hän on ulkoistanut yrityksen kotisivut ja niiden suunnittelun ammattilaiselle ja voi itse keskittyä muuhun.


Tarkista nämä, ennen kuin lähdetään liikkeelle! ✔️


Sivuston suunnittelu lähtee aina tavoitteista ja tarpeista. Muun muassa alla oleviin kysymyksiin on hyvä miettiä vastauksia ennen kuin kotisivuja aletaan rakentaa. Näitä kysymyksiä kotisivujen suunnittelijakin kysyy sinulta yleensä ensimmäisenä:


  • ketä sivujen on tarkoitus palvella eli ketkä ovat sivuilla kävijöitä / asiakkaitasi
  • mitä tavoittelet sivuilla: yhteydenottoja, tarjouspyyntöjä, ostamista yms.
  • millaisia ominaisuuksia ja sisältöjä sivuilla pitäisi olla, jotta pääset tavoitteisiisi parhaimmalla tavalla
  • millaista budjettia olit ajatellut
  • kuinka paljon työstä haluat ulkoistaa ammattilaiselle
  • millaisella aikataululla olet liikenteessä
Piirroskuvassa on mies, joka etsii yrityksen tietoja netistä. Siksi kotisivut on yritykselle tärkein markkinointikanava.


Laadukkaat verkkosivut, jotka löytyvät, antavat tietoa parhaimmalla tavalla ja tekevät ostamisen helpoksi


Hyvin rakennetut verkkosivut varmistavat, että yrityksesi löytyy netistä silloin, kun asiakkaasi etsii ratkaisua. Nykypäivänä ei enää riitä, että sivut ovat olemassa, vaan niiden pitää myös löytyä. 


Hakukoneoptimoinnin avulla löytyy oikeat avainsanat eli termit, joilla asiakkaasi päätyvät sivuillesi. Sivuston pitää olla myös responsiivinen eli sen on toimittava kaikilla laitteilla. Sivuston nopeus on myös tärkeä osa toimivia verkkosivuja. 


Sivujen pitää olla myös selkeät ja helposti käytettävät. Tiedon pitää löytyä sivuilta vaivattomasti. Mikä tahansa sisältö ei ole hyvää sisältöä, vaan sisällön tulisi lähtökohtaisesti olla hyödyllistä lukijalleen. 


Ja muistetaan vielä se tärkein: sivujen pitää olla sellaiset, että ne houkuttelevat olemaan yritykseesi yhteydessä ja tukevat asiakkaan ostopäätöstä.

Tiesitkö?


Yksi henkilö tekee keskimäärin 3-4 Google-hakua päivässä. 29,9 % kyselyistä tehdään kaupallisissa aikomuksissa.


Lähde: Mitä Googlesta haetaan? Tilastoja ja faktoja 2022 / MarkkinointiMaestro

Paljonko pienyrittäjän kotisivut maksaa?

Kotisivujen suunnittelun hinta riippuu muun muassa sivuston laajuudesta, halutuista ominaisuuksista ja kuinka paljon materiaalia sinulla on jo valmiina. Lisäksi mahdolliset graafisen suunnittelun työt ja asiantuntijapalvelut, kuten hakukoneoptimointi, nostavat hintaa.


Kustannuksia tulee lisää, mitä enemmän erilaisia sivupohjia suunnitellaan, tai jos tarvitset sivuille esimerkiksi kieliversioita, verkkokaupan, integraatioita tai intranetin. 


Katso kotisivujen hinnoittelun infopaketti pienyrittäjälle >



Apua, tuntuuko että budjetti ei riitä? 🤔


Älä hätäile! Sivujen toteutukseen saa kyllä kulumaan rahaa niin halutessaan, mutta haluan rauhoitella sinua vähän: kun perusasiat tehdään hyvin ja keskitytään tekemään oikeita asioita, päästään alkuun pienemmälläkin budjetilla. Sivuja voidaan aina parannella ja kehittää myöhemminkin. Kerron aina rehellisesti, mitä kannattaa tehdä ja missä vaiheessa. 



Jokaiselle jotakin: tutustu eri hintaisiin kotisivupaketteihin


Edullisin hinta koskee yksisivuista ratkaisua, jossa kaikki sisältö on yhdellä sivulla. Tämä vaihtoehto ei ole paras hakukoneoptimoinnin kannalta, eli jos haluat jo alkuvaiheessa panostaa Google-näkyvyyteen, suosittelen heti alussa panostamaan vähän enemmän ja valitsemaan myyvät kotisivut -paketti.


💡Huom.

Paketit ovat täysin muokattavissa omiin tarpeisiisi sopivaksi. Jos et selvästikään tarvitse jotain, en myy sitä sinulle väkisin! Yhdessä löydetään sinulle sopiva ratkaisu.



Tutustu alta eri vaihtoehtoihin:

(Hintoihin lisätään alv 24 %)

Yksisivuinen eli
one pager 

alk. 690 €


Palvelut ja yhteystiedot kevyesti esitettynä yhdellä sivulla. Voit itse muokata sivuja ohjeiden avulla.


Alkaen-hinta sisältää

  • aloituspalaverin 30 min
  • yksisivuisen toteutuksen (one pager)
  • toteutuksen valmiille sivustopohjille asiakkaan väritoiveiden ja valmiin materiaalin (tekstit, kuvat) pohjalta
  • yhteydenottolomakkeen
  • 1 korjauskierroksen
  • käyttökoulutuksen 30 min etänä


Lisähinnasta mm.

  • ​logo ja visuaalinen suunnittelu
  • tekstintuotanto ja kuvapankkikuvat
  • avainsana-analyysi
  • Google Analyticsin ja Search Consolen asentaminen
  • evästebanneri


Hintahaitari yleensä 700–900 €

Myyvät kotisivut blogin kanssa

alk. 1190 €


Perussisältöiset sivut, joissa on etusivun ja palveluesittelyjen lisäksi mm. blogi ja referenssit.


Alkaen-hinta sisältää

  • 5 sivupohjaa ja blogiominaisuuden
  • yhteydenottolomakkeen tarjouslaskuri-ominaisuudella
  • yksilöllisesti suunnitellun ulkoasun asiakkaan toimittaman materiaalin (tekstit, kuvat) pohjalta
  • Google Analyticsin asennuksen ja indeksointipyynnön Google Search Console -työkalulla
  • GDPR:n mukaisen evästebannerin
  • 1 korjauskierroksen
  • aloituspalaverin ja käyttökoulutuksen


Lisähinnasta mm.

  • ​hakukoneoptimoinnin ja visuaalisen suunnittelun palvelut


Hintahaitari yleensä 1200–1800 €

Sivut kasvavalle bisnekselle

alk. 1900 €


Pyydä tarjous, jos tarvitset perustoteutuksen lisäksi jotain extraa, kuten


  • verkkokaupan tuotteille tai palveluille
  • salasanasuojatun sivuston (intra-/extranet),
  • kieliversioita
  • chat-toiminnallisuuden, liidimagneetin tai CRM-integraation (Pipedrive, Hubspot)


Hintaan vaikuttaa

  • halutut toiminnallisuudet, tarvittavien sivupohjien ja tehtävän työn määrä
  • ohjelmoinnin ja muun kustomoinnin tarve, kuten integroinnit toisiin järjestelmiin
  • visuaalisen suunnittelun, sisällöntuotannon tai hakukoneoptimoinnin työt


Hintahaitari yleensä 2000–4000 €

Testaa laskuria ja katso hinta-arvio omille kotisivuillesi ___ 

Kuinka nopeasti saa kotisivut yritykselle?


On ymmärrettävää, että joskus on kiire saada kotisivut yritykselle valmiiksi nopealla aikataululla. Onnistuneessa projektissa ei koskaan kuitenkaan hätiköidä. Kun suunnitteluun käytetään aikaa, on perustukset varmasti kunnossa ja sivujen rakentaminen järkevällä pohjalla. Hutilointi voi joskus tulla loppupelissä kalliimmaksi!



Kotisivut pienelle yritykselle jopa viikossa


Käyttämäni kotisivualusta, LiquidBlox, on erinomainen työkalu erityisesti silloin, kun sivujen pitää olla valmiina nopeasti. Sivujen rakentaminen tapahtuu ilman koodausta, jolloin sivut voivat olla valmiit julkaistavaksi jopa viikon sisällä siitä, kun työ on aloitettu. Pienempi työ voi valmistua jo päivässä!


Aika-arvioon vaikuttaa tietysti myös muun muassa


  • sivumäärä
  • visuaalisen suunnittelutyön tarve ja määrä
  • tekstintuotannon tarve ja määrä
  • haluamasi erityistoiveet ja toiminnallisuudet



Helppo projekti säästää aikaa ja rahaa


Kotisivujen tekemisen ei tarvitse olla vaikeaa. Olen pyrkinyt karsimaan työstä kaikki turhat mutkat pois, työn laadusta tinkimättä. Tavoitteena on, että voit jättää kotisivujen suunnittelutyön minun huolekseni ja keskittyä sillä välin muihin yrityksesi tehtäviin. 

Näin kotisivuprojekti etenee

1 - Aloitus

Käymme yhdessä läpi kotisivujen tavoitteet, omat toiveesi ja mitä tekstejä ja kuvia sivuille tarvitaan. Sovimme aikataulun ja pelisäännöt.

2 - Materiaalit

Lähetät suunnittelua varten tarvittavan materiaalin (tekstit, kuvat, graafinen ilme). Voit myös antaa nämä minulle tehtäväksi joko osittain tai kokonaan.

3 - Ensimmäinen versio

Teen ensimmäisen version sivuista ja lähetän sinulle esikatselulinkin. Nyt näet käytännössä, miltä sivut näyttävät tässä vaiheessa.

4 - Muutokset

Teen sivuille haluamasi muutokset. Sopimuksesta riippuen työhön sisältyy yksi tai useampi kommenttikierros.

5 - Viimeistely

Lopuksi laitan viimeiset palaset paikalleen ja julkaisen sivut. Asennan sivuille Google Analyticsin ja evästebannerin, jos haluat.

6 - Koulutus ja tuki

Pidän sinulle  käyttökoulutuksen, jossa näytän kuinka muokkaat sivuja itse. Käytössäsi on myös LiquidBloxin suomenkielinen chat-tuki ja ohjepankki.



Pitäisikö tehdä itse vai antaa ammattilaisen hoidettavaksi?


Olet varmaan huomannut, että netistä löytyy paljon kotisivukoneita, joilla sivujen tekeminen onnistuu omatoimisesti. Miksi sitten kannattaa antaa sivujen tekeminen ammattilaiselle? 


  • Verkkosivuja työkseen tekevä osaa käyttää kaikkia tarvittavia työkaluja ja tietää niiden ominaisuudet.
  • Ammattilainen osaa ottaa huomioon asioita, joita et ehkä itse tulisi ajatelleeksi, esimerkiksi että sivut toimivat mobiilissa oikein ja löytyvät hakukoneista tietyillä avainsanoilla.
  • Ammattilainen tekee työn nopeammin, ja sinulle jää enemmän aikaa omaan liiketoimintaasi. Säästät siis aikaa ja loppupelissä myös rahaa.


Kuvassa on nainen istumassa tietokoneen ääressä ja kädessä on kahvikuppi. Onneksi hän ei tehnyt yritykselle kotisivuja itse, jotta voi ottaa rennosti.

"Yrittäjänä arvostan ideoita, helppoutta ja joustavuutta, koska aikani on rahaa."


"Pystyin koko projektin ajan keskittymään täysillä omiin töihini, kun sain valmiita ehdotuksia, jotka vastasivat toiveitani. Jos haluat sujuvuutta, monipuolisen ammattilaisen ja kumppanin, jolle asiakas on ihmisenä tärkeä, valitse Marjut Kostilainen ja Markkinointi Stila."


Kyösti Iivonen, MarkkinointiMaestro Oy

www.markkinointimaestro.fi


"Uusien sivujen kantava teema oli "Less is more". Siivottiin ylimääräiset liikkuvat osat pois. Tehtiin sivuista omistajansa mukaiset ja näköiset."


"Marjutin kanssa on helppoa ideoida uutta ja tuoda omat toiveensa esiin. Mikä parasta, hän osaa ohjata asiakkaan jämäkästi mutta hellästi takaisin oikealle polulle jos ideointi alkaa mennä liian rönsyileväksi ja taivaita tavoittelevaksi."


Mika Kinnunen, Vakuuttava Kinnunen Oy

www.vakuuttavakinnunen.fi



Lue, mitä muuta tyytyväiset asiakkaat ovat kertoneet:


Asiakkaiden kokemuksia

Kotisivut mielessä? Varaa etätapaaminen, niin jutellaan, kuinka voisin olla sinulle avuksi.


Haluatko mieluummin, että soitan sinulle? Jätä tästä yhteydenottopyyntö.

Kotisivut yritykselle helposti ja nopeasti

Jos olet miettinyt, mistä saisit laadukkaat kotisivut yritykselle helposti, olet oikeassa paikassa. Lupaukseni on, että saat kotisivut ilman turhia mutkia. ​Voit huokaista helpotuksesta, sillä osaavissa käsissä kaikki hoituu ajallaan – ja sinä voit keskittyä sillä aikaa hoitamaan yrityksesi muita asioita. 

Vertaa eri paketteja

Tarvitsetko nettisivut?


Oletko siinä tilanteessa, ettei yritystäsi vielä tunneta? Ehkä olet aloitteleva yrittäjä, etkä ole vielä panostanut markkinointiisi? Vai onko yrityksesi toiminut jo pidempään, ja tarvitset nyt uudet verkkosivut?


Tärkein syy, miksi tarvitset kotisivut yritykselle, on se että niiden ansiosta yrityksesi löydetään ja teet kauppaa. 


Tästä voit lukea 4 syytä, miksi yrittäjä ylipäätään tarvitsee kotisivut.

Piirroskuvassa on mies, joka käyttää tietokonetta. Hän on ulkoistanut yrityksen kotisivut ja niiden suunnittelun ammattilaiselle ja voi itse keskittyä muuhun.


Tarkista nämä, ennen kuin lähdetään liikkeelle! ✔️


Sivuston suunnittelu lähtee aina tavoitteista ja tarpeista. Muun muassa alla oleviin kysymyksiin on hyvä miettiä vastauksia ennen kuin kotisivuja aletaan rakentaa. Näitä kysymyksiä kotisivujen suunnittelijakin kysyy sinulta yleensä ensimmäisenä:


  • ketä sivujen on tarkoitus palvella eli ketkä ovat sivuilla kävijöitä / asiakkaitasi
  • mitä tavoittelet sivuilla: yhteydenottoja, tarjouspyyntöjä, ostamista yms.
  • millaisia ominaisuuksia ja sisältöjä sivuilla pitäisi olla, jotta pääset tavoitteisiisi parhaimmalla tavalla
  • millaista budjettia olit ajatellut
  • kuinka paljon työstä haluat ulkoistaa ammattilaiselle
  • millaisella aikataululla olet liikenteessä
Piirroskuvassa on mies, joka etsii yrityksen tietoja netistä. Siksi kotisivut on yritykselle tärkein markkinointikanava.


Laadukkaat verkkosivut, jotka löytyvät, antavat tietoa parhaimmalla tavalla ja tekevät ostamisen helpoksi


Hyvin rakennetut verkkosivut varmistavat, että yrityksesi löytyy netistä silloin, kun asiakkaasi etsii ratkaisua. Nykypäivänä ei enää riitä, että sivut ovat olemassa, vaan niiden pitää myös löytyä. 


Hakukoneoptimoinnin avulla löytyy oikeat avainsanat eli termit, joilla asiakkaasi päätyvät sivuillesi. Sivuston pitää olla myös responsiivinen eli sen on toimittava kaikilla laitteilla. Sivuston nopeus on myös tärkeä osa toimivia verkkosivuja. 


Sivujen pitää olla myös selkeät ja helposti käytettävät. Tiedon pitää löytyä sivuilta vaivattomasti. Mikä tahansa sisältö ei ole hyvää sisältöä, vaan sisällön tulisi lähtökohtaisesti olla hyödyllistä lukijalleen. 


Ja muistetaan vielä se tärkein: sivujen pitää olla sellaiset, että ne houkuttelevat olemaan yritykseesi yhteydessä ja tukevat asiakkaan ostopäätöstä.

Tiesitkö?


Yksi henkilö tekee keskimäärin 3-4 Google-hakua päivässä. 29,9 % kyselyistä tehdään kaupallisissa aikomuksissa.


Lähde: Mitä Googlesta haetaan? Tilastoja ja faktoja 2022 / MarkkinointiMaestro

Paljonko pienyrittäjän kotisivut maksaa?

Kotisivujen suunnittelun hinta riippuu muun muassa sivuston laajuudesta, halutuista ominaisuuksista ja kuinka paljon materiaalia sinulla on jo valmiina. Lisäksi mahdolliset graafisen suunnittelun työt ja asiantuntijapalvelut, kuten hakukoneoptimointi, nostavat hintaa.


Kustannuksia tulee lisää, mitä enemmän erilaisia sivupohjia suunnitellaan, tai jos tarvitset sivuille esimerkiksi kieliversioita, verkkokaupan, integraatioita tai intranetin. 


Katso kotisivujen hinnoittelun infopaketti pienyrittäjälle >



Apua, tuntuuko että budjetti ei riitä? 🤔


Älä hätäile! Sivujen toteutukseen saa kyllä kulumaan rahaa niin halutessaan, mutta haluan rauhoitella sinua vähän: kun perusasiat tehdään hyvin ja keskitytään tekemään oikeita asioita, päästään alkuun pienemmälläkin budjetilla. Sivuja voidaan aina parannella ja kehittää myöhemminkin. Kerron aina rehellisesti, mitä kannattaa tehdä ja missä vaiheessa. 



Jokaiselle jotakin: tutustu eri hintaisiin kotisivupaketteihin


Edullisin hinta koskee yksisivuista ratkaisua, jossa kaikki sisältö on yhdellä sivulla. Tämä vaihtoehto ei ole paras hakukoneoptimoinnin kannalta, eli jos haluat jo alkuvaiheessa panostaa Google-näkyvyyteen, suosittelen heti alussa panostamaan vähän enemmän ja valitsemaan myyvät kotisivut -paketti.


💡Huom.

Paketit ovat täysin muokattavissa omiin tarpeisiisi sopivaksi. Jos et selvästikään tarvitse jotain, en myy sitä sinulle väkisin! Yhdessä löydetään sinulle sopiva ratkaisu.



Tutustu alta eri vaihtoehtoihin:

(Hintoihin lisätään alv 24 %)

Yksisivuinen eli
one pager 

alk. 690 €


Palvelut ja yhteystiedot kevyesti esitettynä yhdellä sivulla. Voit itse muokata sivuja ohjeiden avulla.


Alkaen-hinta sisältää

  • aloituspalaverin 30 min
  • yksisivuisen toteutuksen (one pager)
  • toteutuksen valmiille sivustopohjille asiakkaan väritoiveiden ja valmiin materiaalin (tekstit, kuvat) pohjalta
  • yhteydenottolomakkeen
  • 1 korjauskierroksen
  • käyttökoulutuksen 30 min etänä


Lisähinnasta mm.

  • ​logo ja visuaalinen suunnittelu
  • tekstintuotanto ja kuvapankkikuvat
  • avainsana-analyysi
  • Google Analyticsin ja Search Consolen asentaminen
  • evästebanneri


Hintahaitari yleensä 700–900 €

Myyvät kotisivut blogin kanssa

alk. 1190 €


Perussisältöiset sivut, joissa on etusivun ja palveluesittelyjen lisäksi mm. blogi ja referenssit.


Alkaen-hinta sisältää

  • 5 sivupohjaa ja blogiominaisuuden
  • yhteydenottolomakkeen tarjouslaskuri-ominaisuudella
  • yksilöllisesti suunnitellun ulkoasun asiakkaan toimittaman materiaalin (tekstit, kuvat) pohjalta
  • Google Analyticsin asennuksen ja indeksointipyynnön Google Search Console -työkalulla
  • GDPR:n mukaisen evästebannerin
  • 1 korjauskierroksen
  • aloituspalaverin ja käyttökoulutuksen


Lisähinnasta mm.

  • ​hakukoneoptimoinnin ja visuaalisen suunnittelun palvelut


Hintahaitari yleensä 1200–1800 €

Sivut kasvavalle bisnekselle

alk. 1900 €


Pyydä tarjous, jos tarvitset perustoteutuksen lisäksi jotain extraa, kuten


  • verkkokaupan tuotteille tai palveluille
  • salasanasuojatun sivuston (intra-/extranet),
  • kieliversioita
  • chat-toiminnallisuuden, liidimagneetin tai CRM-integraation (Pipedrive, Hubspot)


Hintaan vaikuttaa

  • halutut toiminnallisuudet, tarvittavien sivupohjien ja tehtävän työn määrä
  • ohjelmoinnin ja muun kustomoinnin tarve, kuten integroinnit toisiin järjestelmiin
  • visuaalisen suunnittelun, sisällöntuotannon tai hakukoneoptimoinnin työt


Hintahaitari yleensä 2000–4000 €

Testaa laskuria ja katso hinta-arvio omille kotisivuillesi ___ 

Kuinka nopeasti saa kotisivut yritykselle?


On ymmärrettävää, että joskus on kiire saada kotisivut yritykselle valmiiksi nopealla aikataululla. Onnistuneessa projektissa ei koskaan kuitenkaan hätiköidä. Kun suunnitteluun käytetään aikaa, on perustukset varmasti kunnossa ja sivujen rakentaminen järkevällä pohjalla. Hutilointi voi joskus tulla loppupelissä kalliimmaksi!



Kotisivut pienelle yritykselle jopa viikossa


Käyttämäni kotisivualusta, LiquidBlox, on erinomainen työkalu erityisesti silloin, kun sivujen pitää olla valmiina nopeasti. Sivujen rakentaminen tapahtuu ilman koodausta, jolloin sivut voivat olla valmiit julkaistavaksi jopa viikon sisällä siitä, kun työ on aloitettu. Pienempi työ voi valmistua jo päivässä!


Aika-arvioon vaikuttaa tietysti myös muun muassa


  • sivumäärä
  • visuaalisen suunnittelutyön tarve ja määrä
  • tekstintuotannon tarve ja määrä
  • haluamasi erityistoiveet ja toiminnallisuudet



Helppo projekti säästää aikaa ja rahaa


Kotisivujen tekemisen ei tarvitse olla vaikeaa. Olen pyrkinyt karsimaan työstä kaikki turhat mutkat pois, työn laadusta tinkimättä. Tavoitteena on, että voit jättää kotisivujen suunnittelutyön minun huolekseni ja keskittyä sillä välin muihin yrityksesi tehtäviin. 

Näin kotisivuprojekti etenee

1 - Aloitus

Käymme yhdessä läpi kotisivujen tavoitteet, omat toiveesi ja mitä tekstejä ja kuvia sivuille tarvitaan. Sovimme aikataulun ja pelisäännöt.

2 - Materiaalit

Lähetät suunnittelua varten tarvittavan materiaalin (tekstit, kuvat, graafinen ilme). Voit myös antaa nämä minulle tehtäväksi joko osittain tai kokonaan.

3 - Ensimmäinen versio

Teen ensimmäisen version sivuista ja lähetän sinulle esikatselulinkin. Nyt näet käytännössä, miltä sivut näyttävät tässä vaiheessa.

4 - Muutokset

Teen sivuille haluamasi muutokset. Sopimuksesta riippuen työhön sisältyy yksi tai useampi kommenttikierros.

5 - Viimeistely

Lopuksi laitan viimeiset palaset paikalleen ja julkaisen sivut. Asennan sivuille Google Analyticsin ja evästebannerin, jos haluat.

6 - Koulutus ja tuki

Pidän sinulle  käyttökoulutuksen, jossa näytän kuinka muokkaat sivuja itse. Käytössäsi on myös LiquidBloxin suomenkielinen chat-tuki ja ohjepankki.



Pitäisikö tehdä itse vai antaa ammattilaisen hoidettavaksi?


Olet varmaan huomannut, että netistä löytyy paljon kotisivukoneita, joilla sivujen tekeminen onnistuu omatoimisesti. Miksi sitten kannattaa antaa sivujen tekeminen ammattilaiselle? 


  • Verkkosivuja työkseen tekevä osaa käyttää kaikkia tarvittavia työkaluja ja tietää niiden ominaisuudet.
  • Ammattilainen osaa ottaa huomioon asioita, joita et ehkä itse tulisi ajatelleeksi, esimerkiksi että sivut toimivat mobiilissa oikein ja löytyvät hakukoneista tietyillä avainsanoilla.
  • Ammattilainen tekee työn nopeammin, ja sinulle jää enemmän aikaa omaan liiketoimintaasi. Säästät siis aikaa ja loppupelissä myös rahaa.


Kuvassa on nainen istumassa tietokoneen ääressä ja kädessä on kahvikuppi. Onneksi hän ei tehnyt yritykselle kotisivuja itse, jotta voi ottaa rennosti.

"Yrittäjänä arvostan ideoita, helppoutta ja joustavuutta, koska aikani on rahaa."


"Pystyin koko projektin ajan keskittymään täysillä omiin töihini, kun sain valmiita ehdotuksia, jotka vastasivat toiveitani. Jos haluat sujuvuutta, monipuolisen ammattilaisen ja kumppanin, jolle asiakas on ihmisenä tärkeä, valitse Marjut Kostilainen ja Markkinointi Stila."


Kyösti Iivonen, MarkkinointiMaestro Oy

www.markkinointimaestro.fi


"Uusien sivujen kantava teema oli "Less is more". Siivottiin ylimääräiset liikkuvat osat pois. Tehtiin sivuista omistajansa mukaiset ja näköiset."


"Marjutin kanssa on helppoa ideoida uutta ja tuoda omat toiveensa esiin. Mikä parasta, hän osaa ohjata asiakkaan jämäkästi mutta hellästi takaisin oikealle polulle jos ideointi alkaa mennä liian rönsyileväksi ja taivaita tavoittelevaksi."


Mika Kinnunen, Vakuuttava Kinnunen Oy

www.vakuuttavakinnunen.fi



Lue, mitä muuta tyytyväiset asiakkaat ovat kertoneet:


Asiakkaiden kokemuksia

Kotisivut mielessä? Varaa etätapaaminen, niin jutellaan, kuinka voisin olla sinulle avuksi.


Haluatko mieluummin, että soitan sinulle? Jätä tästä yhteydenottopyyntö.