LiquidBlox – helppokäyttöinen kotisivutyökalu esittelyssä

31.1.2023 | Marjut Kostilainen

Tässä tekstissä kerron, mikä on LiquidBlox-kotisivutyökalu ja millaisiin tarpeisiin se sopii pienyrittäjän näkökulmasta.


Suomalainen LiquidBlox on verkkosivualusta ja kotisivutyökalu, jonka pääperiaatteena on helppokäyttöisyys. LiquidBloxilla nopeiden ja hakukoneoptimoitujen verkkosivustojen ja verkkokauppojen suunnittelu tapahtuu ilman koodaamista. 


Päädyin itse käyttämään LiquidBloxia etsiessäni työkalua, jolla voisin suunnitella laadukkaita ja nykyaikaisia sivustoja asiakkailleni kustannustehokkaasti. Myös kotimaisuus ja teknisen tuen saatavuus painoi itselläni vaakakupissa päätöstä tehdessä. 

Kuvassa on LiquidBlox-kotisivutyökalun logo ja esimerkkejä kotisivujen asetteluista.

Laadukkaat kotisivut, jotka taipuvat moneen tarpeeseen


LiquidBlox sopii niin pienelle yritykselle kuin suurempaankin tarpeeseen. Parasta LiquidBloxissa on mielestäni se, että kuka tahansa voi suunnitella kotisivut yritykselleen valmiiden pohjien ja ohjevideoiden avulla. Sinun ei tarvitse siis osata koodausta lainkaan, ja suomenkielinen chat-tuki auttaa teknisissä asioissa tarpeen tullen. 


LiquidBloxissa on kaikki tarvittavat ominaisuudet, joita tarvitset hyviin kotisivuihin. Voit rakentaa yksinkertaisen käyntikorttisivuston tai useamman sivun tai sivuston kokonaisuuden, blogin, kieliversioita tai kampanjasivuja.


Toisaalta LiquidBlox ei ole "vain" pienten yritysten kotisivutyökalu, vaan se taipuu vaativampiinkin sivustotarpeisiin. Työkalusta löytyy ominaisuuksia niin hakukoneoptimointiin, salasanasuojatun sivuston tekemiseen kuin verkkokaupan luomiseenkin. Uusi lisämaksullinen Speed Booster -ominaisuus virittää sivustot salamannopeiksi.



Poimintoja LiquidBloxin ominaisuuksista:

  • ​Sivustot ovat responsiivisia eli ne toimivat kaikilla laitteilla
  • Mobiiliversio rakentuu automaattisesti, ja sitä on mahdollista muokata tarvittaessa erikseen
  • Sivuston hakukoneoptimointi onnistuu metatietojen ja optimoitujen sisältöjen avulla
  • LiquidBlox-evästebannerit ovat GDPR:n mukaisia ja noudattavat Traficomin ohjeistusta
  • Shopify-verkkokauppa on integroitavissa helposti osaksi sivustoa
  • Mahdollisuus Pipedrive-integraatioon (CRM-järjestelmä)
  • Youtube-videoiden upotus, koodiupotukset, Google-kartan upotus
  • Edistyneet lomakkeet, kuten yhteydenottolomake, tarjouslaskuri ja monivaiheiset kyselylomakkeet 
  • Sivustolle voi lisätä kustomoituja tyylejä CSS-koodilla



Ohjepankki ja chat-tuki


Minulta kysytään usein, onko sivujen päivittäminen LiquidBloxilla vaikeaa. Onneksi voin todeta siihen, että ei ole! Toki perusasiat tietokoneen käytöstä on hyvä olla hallussa. 


Kun sivut ovat valmiit, pidän lopuksi asiakkailleni lyhyen käyttökoulutuksen, jossa käymme yhdessä läpi yleisimmät sivujen muokkaamiseen liittyvät asiat. Sivuston rakenne ja sisältö on jälkikäteen täysin muokattavissa.


Vaikka LiquidBlox onkin suomalainen yritys, kotisivutyökalu on englanniksi. Se ei kuitenkaan yleensä ole tuottanut ongelmia, sillä moni asia on helposti pääteltävissä, vaikka täydellistä kielitaitoa ei olisikaan. 

Kuvassa on poimintoja LiquidBloxin ohjepankista.

Käyttäjien tukena on laaja ohjepankki suomeksi ja englanniksi. Osa ohjeista on napakoita, muutaman minuutin mittaisia videoita ja osa taas askel askeleelta opastavia tekstimuotoisia ohjeita. 


Kuten aiemmin mainitsin, suomenkielinen chat-tuki auttaa tarpeen tullen LiquidBloxin käyttäjiä. Tämä on ainakin omille asiakkailleni ollut tärkeä asia, sillä asiat eivät tunnu niin "teknisiltä", kun asioihin saa vastauksen omalla äidinkielellään. LiquidBloxin chat-tuki palvelee käyttäjiä arkisin pääsääntöisesti toimistoaikojen puitteissa. Tukea saa myös englanniksi.

Automaattiset järjestelmäpäivitykset ja tietoturva


Jos sinulle on Wordpress tuttu, tiedät että pahimmillaan koko sivusto voi mennä sekaisin, jos et ole muistanut päivittää (niitä kymmeniä) lisäosia ajallaan. Eikö olekin ärsyttävää? 


LiquidBloxissa ei ole tällaisia huolia, sillä järjestelmäpäivitykset hoituvat automaattisesti. LiquidBloxissa ei myöskään ole kolmansien osapuolten kehittämiä lisäosia. LiquidBloxin tiimi pyrkii täyttämään tyypilliset kehitystarpeet kuuntelemalla asiakaspalautetta. Tästä esimerkkinä on muun muassa Pipedrive- ja Shopify-integraatiot. LiquidBloxin kehittämissä lisäosissa on se etu, että vastuu niiden toimivuudesta on LiquidBloxilla.


LiquidBlox-käyttäjille on saatavilla ilmainen Amazon Cloud Services SSL-sertifikaatti, jonka avulla sivuston osoitteen (URL) alku on muotoa https://. Sertifikaatti tarjoaa tietoturvaa salaten kaiken liikenteen käyttäjien ja palvelimen välillä. Kaikissa LiquidBlox-sivustoissa on käytössä CloudFront CDN ja siten myös hyökkäyksiä torjuva AWS Shield.



LiquidBlox - hinnoittelu ja ominaisuudet


LiquidBloxin käytön voi aloittaa ilmaiseksi. Kun sivut julkaistaan omalla verkkotunnuksellasi (domainilla), täytyy tili muuttaa maksulliseksi. Maksullisiin tileihin sisältyy myös useita ominaisuuksia, joita ilmaisversiossa ei ole.


Edullisimmallaan LiquidBlox-tilin saa käyttöön 15 eurolla kuukaudessa. Jos haluat edistyneempiä ominaisuuksia, kuten tiedostojen latausmahdollisuuden sivuilta, mahdollisuuden tehdä salasanasuojattuja sivustoja tai tagi-valitsimen, tarvitset Business-tason tilin, jonka hinta on 32 €/kk. Nämä ovat laskutusasiakkaiden hintoja, joihin lisätään luonnollisesti alv. Laskutusväli on 6 tai 12 kk. 


LiquidBlox-sivustolle voi myös yhdistää Shopify-verkkokaupan. E-commerce Pro -tili on 22 dollaria ja E-commerce Business 45 dollaria kuussa (hinnat ovat dollareissa, koska laskutus näiden osalta tapahtuu Shopifyn kautta).


Tutustu tästä LiquidBloxin hinnoitteluun ja eri tilien ominaisuuksiin.


LiquidBlox on pilvipohjainen palvelu, joka ei vaadi asentamista tai webhotellin hankintaa pohjalle. LiquidBlox-tilin lisäksi riittää siis, että sinulla on domain hankittuna joltakin palveluntarjoajalta.



Kannattaako tehdä itse vai ulkoistaa työ suunnittelijalle?


Kotisivujen suunnittelu LiquidBloxilla onnistuu periaatteessa keneltä tahansa. Kokeneemmat tekijät hallitsevat toki suunnitteluympäristön hieman eri tavalla kuin "tavikset", mutta mallipohjien ja ohjeiden avulla kuka vaan voi onnistua kotisivujen tekemisessä.


Mutta miksi sitten kannattaa ulkoistaa sivujen tekeminen ammattilaiselle, jos sivujen tekeminen on helppoa itse? No, ajansäästön lisäksi siihen on monia syitä, mutta kerron niistä lisää toisella kertaa. 

Kirjoittaja:


Marjut Kostilainen

Sertifioitu LiquidBlox-kotisivusuunnittelija


Sanastoa:


  • CRM-järjestelmä = CRM on asiakkuudenhallintajärjestelmä, jolla yritys hallinnoi asiakassuhteita ja joka tehostaa myyntityötä. Näitä ovat mm. Pipedrive, Hubspot ja Salesforce. 
  • css-koodi = koodikieli, jolla määritellään verkkosivuille ulkoasuun ja muotoiluun liittyviä asioita
  • domain = verkkotunnus, esim. www.yritys.fi
  • hakukoneoptimointi = toimenpiteet, joita tehdään jotta sivustosi löytyy hakukoneista (esim. Google) tietyillä hakusanoilla etsittäessä
  • integraatio = järjestelmien yhdistäminen yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi
  • pilvipohjainen palvelu (pilvipalvelu) = tietoteknisten palveluiden toimittamista internetin välityksellä


Hyödyllisiä linkkejä:



Usein kysytyt kysymykset


Mitä muuta haluaisit tietää kotisivujen maailmasta? Siirry tästä usein kysyttyihin kysymyksiin.

LiquidBlox – helppokäyttöinen kotisivutyökalu esittelyssä

31.1.2023 | Marjut Kostilainen

Tässä tekstissä kerron, mikä on LiquidBlox-kotisivutyökalu ja millaisiin tarpeisiin se sopii pienyrittäjän näkökulmasta.


Suomalainen LiquidBlox on verkkosivualusta ja kotisivutyökalu, jonka pääperiaatteena on helppokäyttöisyys. LiquidBloxilla nopeiden ja hakukoneoptimoitujen verkkosivustojen ja verkkokauppojen suunnittelu tapahtuu ilman koodaamista. 


Päädyin itse käyttämään LiquidBloxia etsiessäni työkalua, jolla voisin suunnitella laadukkaita ja nykyaikaisia sivustoja asiakkailleni kustannustehokkaasti. Myös kotimaisuus ja teknisen tuen saatavuus painoi itselläni vaakakupissa päätöstä tehdessä. 

Kuvassa on LiquidBlox-kotisivutyökalun logo ja esimerkkejä kotisivujen asetteluista.

Laadukkaat kotisivut, jotka taipuvat moneen tarpeeseen


LiquidBlox sopii niin pienelle yritykselle kuin suurempaankin tarpeeseen. Parasta LiquidBloxissa on mielestäni se, että kuka tahansa voi suunnitella kotisivut yritykselleen valmiiden pohjien ja ohjevideoiden avulla. Sinun ei tarvitse siis osata koodausta lainkaan, ja suomenkielinen chat-tuki auttaa teknisissä asioissa tarpeen tullen. 


LiquidBloxissa on kaikki tarvittavat ominaisuudet, joita tarvitset hyviin kotisivuihin. Voit rakentaa yksinkertaisen käyntikorttisivuston tai useamman sivun tai sivuston kokonaisuuden, blogin, kieliversioita tai kampanjasivuja.


Toisaalta LiquidBlox ei ole "vain" pienten yritysten kotisivutyökalu, vaan se taipuu vaativampiinkin sivustotarpeisiin. Työkalusta löytyy ominaisuuksia niin hakukoneoptimointiin, salasanasuojatun sivuston tekemiseen kuin verkkokaupan luomiseenkin. Uusi lisämaksullinen Speed Booster -ominaisuus virittää sivustot salamannopeiksi.



Poimintoja LiquidBloxin ominaisuuksista:

  • ​Sivustot ovat responsiivisia eli ne toimivat kaikilla laitteilla
  • Mobiiliversio rakentuu automaattisesti, ja sitä on mahdollista muokata tarvittaessa erikseen
  • Sivuston hakukoneoptimointi onnistuu metatietojen ja optimoitujen sisältöjen avulla
  • LiquidBlox-evästebannerit ovat GDPR:n mukaisia ja noudattavat Traficomin ohjeistusta
  • Shopify-verkkokauppa on integroitavissa helposti osaksi sivustoa
  • Mahdollisuus Pipedrive-integraatioon (CRM-järjestelmä)
  • Youtube-videoiden upotus, koodiupotukset, Google-kartan upotus
  • Edistyneet lomakkeet, kuten yhteydenottolomake, tarjouslaskuri ja monivaiheiset kyselylomakkeet 
  • Sivustolle voi lisätä kustomoituja tyylejä CSS-koodilla



Ohjepankki ja chat-tuki


Minulta kysytään usein, onko sivujen päivittäminen LiquidBloxilla vaikeaa. Onneksi voin todeta siihen, että ei ole! Toki perusasiat tietokoneen käytöstä on hyvä olla hallussa. 


Kun sivut ovat valmiit, pidän lopuksi asiakkailleni lyhyen käyttökoulutuksen, jossa käymme yhdessä läpi yleisimmät sivujen muokkaamiseen liittyvät asiat. Sivuston rakenne ja sisältö on jälkikäteen täysin muokattavissa.


Vaikka LiquidBlox onkin suomalainen yritys, kotisivutyökalu on englanniksi. Se ei kuitenkaan yleensä ole tuottanut ongelmia, sillä moni asia on helposti pääteltävissä, vaikka täydellistä kielitaitoa ei olisikaan. 

Kuvassa on poimintoja LiquidBloxin ohjepankista.

Käyttäjien tukena on laaja ohjepankki suomeksi ja englanniksi. Osa ohjeista on napakoita, muutaman minuutin mittaisia videoita ja osa taas askel askeleelta opastavia tekstimuotoisia ohjeita. 


Kuten aiemmin mainitsin, suomenkielinen chat-tuki auttaa tarpeen tullen LiquidBloxin käyttäjiä. Tämä on ainakin omille asiakkailleni ollut tärkeä asia, sillä asiat eivät tunnu niin "teknisiltä", kun asioihin saa vastauksen omalla äidinkielellään. LiquidBloxin chat-tuki palvelee käyttäjiä arkisin pääsääntöisesti toimistoaikojen puitteissa. Tukea saa myös englanniksi.

Automaattiset järjestelmäpäivitykset ja tietoturva


Jos sinulle on Wordpress tuttu, tiedät että pahimmillaan koko sivusto voi mennä sekaisin, jos et ole muistanut päivittää (niitä kymmeniä) lisäosia ajallaan. Eikö olekin ärsyttävää? 


LiquidBloxissa ei ole tällaisia huolia, sillä järjestelmäpäivitykset hoituvat automaattisesti. LiquidBloxissa ei myöskään ole kolmansien osapuolten kehittämiä lisäosia. LiquidBloxin tiimi pyrkii täyttämään tyypilliset kehitystarpeet kuuntelemalla asiakaspalautetta. Tästä esimerkkinä on muun muassa Pipedrive- ja Shopify-integraatiot. LiquidBloxin kehittämissä lisäosissa on se etu, että vastuu niiden toimivuudesta on LiquidBloxilla.


LiquidBlox-käyttäjille on saatavilla ilmainen Amazon Cloud Services SSL-sertifikaatti, jonka avulla sivuston osoitteen (URL) alku on muotoa https://. Sertifikaatti tarjoaa tietoturvaa salaten kaiken liikenteen käyttäjien ja palvelimen välillä. Kaikissa LiquidBlox-sivustoissa on käytössä CloudFront CDN ja siten myös hyökkäyksiä torjuva AWS Shield.



LiquidBlox - hinnoittelu ja ominaisuudet


LiquidBloxin käytön voi aloittaa ilmaiseksi. Kun sivut julkaistaan omalla verkkotunnuksellasi (domainilla), täytyy tili muuttaa maksulliseksi. Maksullisiin tileihin sisältyy myös useita ominaisuuksia, joita ilmaisversiossa ei ole.


Edullisimmallaan LiquidBlox-tilin saa käyttöön 15 eurolla kuukaudessa. Jos haluat edistyneempiä ominaisuuksia, kuten tiedostojen latausmahdollisuuden sivuilta, mahdollisuuden tehdä salasanasuojattuja sivustoja tai tagi-valitsimen, tarvitset Business-tason tilin, jonka hinta on 32 €/kk. Nämä ovat laskutusasiakkaiden hintoja, joihin lisätään luonnollisesti alv. Laskutusväli on 6 tai 12 kk. 


LiquidBlox-sivustolle voi myös yhdistää Shopify-verkkokaupan. E-commerce Pro -tili on 22 dollaria ja E-commerce Business 45 dollaria kuussa (hinnat ovat dollareissa, koska laskutus näiden osalta tapahtuu Shopifyn kautta).


Tutustu tästä LiquidBloxin hinnoitteluun ja eri tilien ominaisuuksiin.


LiquidBlox on pilvipohjainen palvelu, joka ei vaadi asentamista tai webhotellin hankintaa pohjalle. LiquidBlox-tilin lisäksi riittää siis, että sinulla on domain hankittuna joltakin palveluntarjoajalta.



Kannattaako tehdä itse vai ulkoistaa työ suunnittelijalle?


Kotisivujen suunnittelu LiquidBloxilla onnistuu periaatteessa keneltä tahansa. Kokeneemmat tekijät hallitsevat toki suunnitteluympäristön hieman eri tavalla kuin "tavikset", mutta mallipohjien ja ohjeiden avulla kuka vaan voi onnistua kotisivujen tekemisessä.


Mutta miksi sitten kannattaa ulkoistaa sivujen tekeminen ammattilaiselle, jos sivujen tekeminen on helppoa itse? No, ajansäästön lisäksi siihen on monia syitä, mutta kerron niistä lisää toisella kertaa. 

Kirjoittaja:


Marjut Kostilainen

Sertifioitu LiquidBlox-kotisivusuunnittelija


Sanastoa:


  • CRM-järjestelmä = CRM on asiakkuudenhallintajärjestelmä, jolla yritys hallinnoi asiakassuhteita ja joka tehostaa myyntityötä. Näitä ovat mm. Pipedrive, Hubspot ja Salesforce. 
  • css-koodi = koodikieli, jolla määritellään verkkosivuille ulkoasuun ja muotoiluun liittyviä asioita
  • domain = verkkotunnus, esim. www.yritys.fi
  • hakukoneoptimointi = toimenpiteet, joita tehdään jotta sivustosi löytyy hakukoneista (esim. Google) tietyillä hakusanoilla etsittäessä
  • integraatio = järjestelmien yhdistäminen yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi
  • pilvipohjainen palvelu (pilvipalvelu) = tietoteknisten palveluiden toimittamista internetin välityksellä


Hyödyllisiä linkkejä:



Usein kysytyt kysymykset


Mitä muuta haluaisit tietää kotisivujen maailmasta? Siirry tästä usein kysyttyihin kysymyksiin.

LiquidBlox – helppokäyttöinen kotisivutyökalu esittelyssä

31.1.2023 | Marjut Kostilainen

Tässä tekstissä kerron, mikä on LiquidBlox-kotisivutyökalu ja millaisiin tarpeisiin se sopii pienyrittäjän näkökulmasta.


Suomalainen LiquidBlox on verkkosivualusta ja kotisivutyökalu, jonka pääperiaatteena on helppokäyttöisyys. LiquidBloxilla nopeiden ja hakukoneoptimoitujen verkkosivustojen ja verkkokauppojen suunnittelu tapahtuu ilman koodaamista. 


Päädyin itse käyttämään LiquidBloxia etsiessäni työkalua, jolla voisin suunnitella laadukkaita ja nykyaikaisia sivustoja asiakkailleni kustannustehokkaasti. Myös kotimaisuus ja teknisen tuen saatavuus painoi itselläni vaakakupissa päätöstä tehdessä. 

Kuvassa on LiquidBlox-kotisivutyökalun logo ja esimerkkejä kotisivujen asetteluista.

Laadukkaat kotisivut, jotka taipuvat moneen tarpeeseen


LiquidBlox sopii niin pienelle yritykselle kuin suurempaankin tarpeeseen. Parasta LiquidBloxissa on mielestäni se, että kuka tahansa voi suunnitella kotisivut yritykselleen valmiiden pohjien ja ohjevideoiden avulla. Sinun ei tarvitse siis osata koodausta lainkaan, ja suomenkielinen chat-tuki auttaa teknisissä asioissa tarpeen tullen. 


LiquidBloxissa on kaikki tarvittavat ominaisuudet, joita tarvitset hyviin kotisivuihin. Voit rakentaa yksinkertaisen käyntikorttisivuston tai useamman sivun tai sivuston kokonaisuuden, blogin, kieliversioita tai kampanjasivuja.


Toisaalta LiquidBlox ei ole "vain" pienten yritysten kotisivutyökalu, vaan se taipuu vaativampiinkin sivustotarpeisiin. Työkalusta löytyy ominaisuuksia niin hakukoneoptimointiin, salasanasuojatun sivuston tekemiseen kuin verkkokaupan luomiseenkin. Uusi lisämaksullinen Speed Booster -ominaisuus virittää sivustot salamannopeiksi.



Poimintoja LiquidBloxin ominaisuuksista:

  • ​Sivustot ovat responsiivisia eli ne toimivat kaikilla laitteilla
  • Mobiiliversio rakentuu automaattisesti, ja sitä on mahdollista muokata tarvittaessa erikseen
  • Sivuston hakukoneoptimointi onnistuu metatietojen ja optimoitujen sisältöjen avulla
  • LiquidBlox-evästebannerit ovat GDPR:n mukaisia ja noudattavat Traficomin ohjeistusta
  • Shopify-verkkokauppa on integroitavissa helposti osaksi sivustoa
  • Mahdollisuus Pipedrive-integraatioon (CRM-järjestelmä)
  • Youtube-videoiden upotus, koodiupotukset, Google-kartan upotus
  • Edistyneet lomakkeet, kuten yhteydenottolomake, tarjouslaskuri ja monivaiheiset kyselylomakkeet 
  • Sivustolle voi lisätä kustomoituja tyylejä CSS-koodilla



Ohjepankki ja chat-tuki


Minulta kysytään usein, onko sivujen päivittäminen LiquidBloxilla vaikeaa. Onneksi voin todeta siihen, että ei ole! Toki perusasiat tietokoneen käytöstä on hyvä olla hallussa. 


Kun sivut ovat valmiit, pidän lopuksi asiakkailleni lyhyen käyttökoulutuksen, jossa käymme yhdessä läpi yleisimmät sivujen muokkaamiseen liittyvät asiat. Sivuston rakenne ja sisältö on jälkikäteen täysin muokattavissa.


Vaikka LiquidBlox onkin suomalainen yritys, kotisivutyökalu on englanniksi. Se ei kuitenkaan yleensä ole tuottanut ongelmia, sillä moni asia on helposti pääteltävissä, vaikka täydellistä kielitaitoa ei olisikaan. 

Kuvassa on poimintoja LiquidBloxin ohjepankista.

Käyttäjien tukena on laaja ohjepankki suomeksi ja englanniksi. Osa ohjeista on napakoita, muutaman minuutin mittaisia videoita ja osa taas askel askeleelta opastavia tekstimuotoisia ohjeita. 


Kuten aiemmin mainitsin, suomenkielinen chat-tuki auttaa tarpeen tullen LiquidBloxin käyttäjiä. Tämä on ainakin omille asiakkailleni ollut tärkeä asia, sillä asiat eivät tunnu niin "teknisiltä", kun asioihin saa vastauksen omalla äidinkielellään. LiquidBloxin chat-tuki palvelee käyttäjiä arkisin pääsääntöisesti toimistoaikojen puitteissa. Tukea saa myös englanniksi.

Automaattiset järjestelmäpäivitykset ja tietoturva


Jos sinulle on Wordpress tuttu, tiedät että pahimmillaan koko sivusto voi mennä sekaisin, jos et ole muistanut päivittää (niitä kymmeniä) lisäosia ajallaan. Eikö olekin ärsyttävää? 


LiquidBloxissa ei ole tällaisia huolia, sillä järjestelmäpäivitykset hoituvat automaattisesti. LiquidBloxissa ei myöskään ole kolmansien osapuolten kehittämiä lisäosia. LiquidBloxin tiimi pyrkii täyttämään tyypilliset kehitystarpeet kuuntelemalla asiakaspalautetta. Tästä esimerkkinä on muun muassa Pipedrive- ja Shopify-integraatiot. LiquidBloxin kehittämissä lisäosissa on se etu, että vastuu niiden toimivuudesta on LiquidBloxilla.


LiquidBlox-käyttäjille on saatavilla ilmainen Amazon Cloud Services SSL-sertifikaatti, jonka avulla sivuston osoitteen (URL) alku on muotoa https://. Sertifikaatti tarjoaa tietoturvaa salaten kaiken liikenteen käyttäjien ja palvelimen välillä. Kaikissa LiquidBlox-sivustoissa on käytössä CloudFront CDN ja siten myös hyökkäyksiä torjuva AWS Shield.



LiquidBlox - hinnoittelu ja ominaisuudet


LiquidBloxin käytön voi aloittaa ilmaiseksi. Kun sivut julkaistaan omalla verkkotunnuksellasi (domainilla), täytyy tili muuttaa maksulliseksi. Maksullisiin tileihin sisältyy myös useita ominaisuuksia, joita ilmaisversiossa ei ole.


Edullisimmallaan LiquidBlox-tilin saa käyttöön 15 eurolla kuukaudessa. Jos haluat edistyneempiä ominaisuuksia, kuten tiedostojen latausmahdollisuuden sivuilta, mahdollisuuden tehdä salasanasuojattuja sivustoja tai tagi-valitsimen, tarvitset Business-tason tilin, jonka hinta on 32 €/kk. Nämä ovat laskutusasiakkaiden hintoja, joihin lisätään luonnollisesti alv. Laskutusväli on 6 tai 12 kk. 


LiquidBlox-sivustolle voi myös yhdistää Shopify-verkkokaupan. E-commerce Pro -tili on 22 dollaria ja E-commerce Business 45 dollaria kuussa (hinnat ovat dollareissa, koska laskutus näiden osalta tapahtuu Shopifyn kautta).


Tutustu tästä LiquidBloxin hinnoitteluun ja eri tilien ominaisuuksiin.


LiquidBlox on pilvipohjainen palvelu, joka ei vaadi asentamista tai webhotellin hankintaa pohjalle. LiquidBlox-tilin lisäksi riittää siis, että sinulla on domain hankittuna joltakin palveluntarjoajalta.



Kannattaako tehdä itse vai ulkoistaa työ suunnittelijalle?


Kotisivujen suunnittelu LiquidBloxilla onnistuu periaatteessa keneltä tahansa. Kokeneemmat tekijät hallitsevat toki suunnitteluympäristön hieman eri tavalla kuin "tavikset", mutta mallipohjien ja ohjeiden avulla kuka vaan voi onnistua kotisivujen tekemisessä.


Mutta miksi sitten kannattaa ulkoistaa sivujen tekeminen ammattilaiselle, jos sivujen tekeminen on helppoa itse? No, ajansäästön lisäksi siihen on monia syitä, mutta kerron niistä lisää toisella kertaa. 

Kirjoittaja:


Marjut Kostilainen

Sertifioitu LiquidBlox-kotisivusuunnittelija


Sanastoa:


  • CRM-järjestelmä = CRM on asiakkuudenhallintajärjestelmä, jolla yritys hallinnoi asiakassuhteita ja joka tehostaa myyntityötä. Näitä ovat mm. Pipedrive, Hubspot ja Salesforce. 
  • css-koodi = koodikieli, jolla määritellään verkkosivuille ulkoasuun ja muotoiluun liittyviä asioita
  • domain = verkkotunnus, esim. www.yritys.fi
  • hakukoneoptimointi = toimenpiteet, joita tehdään jotta sivustosi löytyy hakukoneista (esim. Google) tietyillä hakusanoilla etsittäessä
  • integraatio = järjestelmien yhdistäminen yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi
  • pilvipohjainen palvelu (pilvipalvelu) = tietoteknisten palveluiden toimittamista internetin välityksellä


Hyödyllisiä linkkejä:



Usein kysytyt kysymykset


Mitä muuta haluaisit tietää kotisivujen maailmasta? Siirry tästä usein kysyttyihin kysymyksiin.