Yrittäjä, miksi tarvitset kotisivut?

2.2.2023 | Marjut Kostilainen

Tässä tekstissä käyn läpi muutamia syitä, miksi yrittäjä tarvitsee kotisivut ja miksi niihin on syytä panostaa. 


Aloittavana yrittäjänä saatat olla siinä tilanteessa, ettei sinua tai palvelujasi vielä tunneta. Lähes kaikki tiedonhaku tapahtuu nykypäivänä internetin välityksellä. Siksi on tärkeää, että yrityksesi tuotteet tai palvelut ovat helposti löydettävissä.


Kotisivut eivät ole pelkkä "käyntikortti", vaan toimivat yrityksesi yhtenä myyntikanavana. 


Olet saattanut ehkä aktivoitua sosiaalisen median kanavissa, ja olet ehkä luonut somen kautta jonkin verran tunnettuutta. Kauppa käy – miksi siis tarvitsisit somen lisäksi kotisivut?

Kuvassa on mies ja nainen, jotka etsivät tietoa internetistä ja miettivät, miksi yrittäjä tarvitsee kotisivut.

Kotisivuilta asiakkaasi saa tietoa


Mistä etsit, kun tarvitset paikallisen leipomon gluteenittomia tuotteita? No Googlesta tietysti. Jos sivuilta ei löydy tarvitsemaasi tietoa, siirryt nopeasti hakemaan muualta. Tai vielä pahempaa leipomoyrittäjän kannalta: sivuja ei ole, joten päädyt kilpailevan yrityksen sivuille ja ostat sieltä.


Ihmiset hakevat Googlesta (tai muista hakukoneista) tietoa hakusanoilla, esimerkiksi "leipomo Kouvola". Jos sinulla on pelkästään Instagram-kanava tuotteidesi tai palvelujesi esittelyyn, asiakkaat eivät välttämättä löydä yritystäsi ja moni kauppa saattaa mennä ohi.


Yhteystietojen lisäksi asiakkaat kaipaavat muutakin tietoa, kuten tarkempaa tuotetietoutta, esimerkkejä tehdyistä töistä sekä asiakkaiden kokemuksia tuotteista tai palveluista. Kotisivut sopivat tähän tarkoitukseen erittäin hyvin.



Tee yhteydenotto helpoksi


Kotisivusi ovat aina auki. Autat asiakastasi tarjoamalla tietoa, mahdollisuuden yhteydenottoon tai ostamiseen vuorokaudenajasta riippumatta. 


Yhteydenottaminen pitää olla asiakkaalle helppoa. Kotisivuilla voi olla eri tapoja yhteydenottoon, kuten tarjouspyyntölomake, palautteen jättäminen tai ajanvaraus. 



Yrittäjä, kotisivut ovat markkinointisi kotipesä


Oletko kuullut sanonnan "kotisivut ovat markkinoinnin kotipesä"? Kotisivuja kannattaa ajatella aina siitä näkulmasta, että saat sitä kautta uusia asiakkaita. Kuulostaa itsestäänselvältä, mutta ilman mitään toimenpiteitä tämä ei välttämättä toteudu.


Ammattimaisesti tehdyt kotisivut löytyvät Googlesta orgaanisesti eli ilman maksettua mainosrahaa. Hakukoneoptimoinnin keinoilla pystytään saamaan yrityksesi Googlen hakutuloksiin, jolloin yrityksesi löytyy helposti tietoa, tuotteita tai palvelua etsiville.


Blogi voi olla hyvä keino saada asiakkaita sivuillesi. Blogitekstejä voi jakaa somessa ja sitä kautta kiinnostuneet päätyvät lukemaan artikkelin sivuillesi – ja ehkä kiinnostuvat myös yhteistyöstä yrityksesi kanssa. Uutiskirjetilauksen lisääminen kotisivuille on myös yksi hyvä keino saada kiinnostuneita ihmisiä postituslistalle. 


Kannattaa muistaa, että jos haluat mainostaa yritystäsi Googlessa, se ei onnistu ilman kotisivuja. Myös somessa mainostaminen on järkevää (ja usein myös ainut tapa) tehdä ohjaamalla potentiaaliset asiakkaat suoraan yrityksesi kotisivuille. Kotisivuille voidaan asentaa työkaluja, joiden avulla kohdennettu markkinointi kotisivujesi kävijöille on mahdollista.



Enemmän kuin "käyntikortti"


Viimeisenä, mutta ei missään nimessä vähäisimpänä, haluaisin nostaa vielä yhden asian: uskottavuus. Jos sinulla ei ole kotisivuja, tai ne ovat viime vuosituhannelta ja erittäin hitaat, millaisen kuvan annat potentiaalisille asiakkaillesi?


Huolehtimalla siitä, että kotisivusi ovat laadukkaat, nykyaikaiset, tyylikkäät ja antavat asiakkaillesi tarvittavia tietoja ja tekevät ostamisen sinulta helpoksi. 

Yrittäjä, tarvitsetko kotisivut?


Tutustu vaihtoehtoihin

Onko jotain muuta, mitä haluaisit tietää kotisivuista?


Siirry tästä usein kysyttyihin kysymyksiin.

Yrittäjä, miksi tarvitset kotisivut?

2.2.2023 | Marjut Kostilainen

Tässä tekstissä käyn läpi muutamia syitä, miksi yrittäjä tarvitsee kotisivut ja miksi niihin on syytä panostaa. 


Aloittavana yrittäjänä saatat olla siinä tilanteessa, ettei sinua tai palvelujasi vielä tunneta. Lähes kaikki tiedonhaku tapahtuu nykypäivänä internetin välityksellä. Siksi on tärkeää, että yrityksesi tuotteet tai palvelut ovat helposti löydettävissä.


Kotisivut eivät ole pelkkä "käyntikortti", vaan toimivat yrityksesi yhtenä myyntikanavana. 


Olet saattanut ehkä aktivoitua sosiaalisen median kanavissa, ja olet ehkä luonut somen kautta jonkin verran tunnettuutta. Kauppa käy – miksi siis tarvitsisit somen lisäksi kotisivut?

Kuvassa on mies ja nainen, jotka etsivät tietoa internetistä ja miettivät, miksi yrittäjä tarvitsee kotisivut.

Kotisivuilta asiakkaasi saa tietoa


Mistä etsit, kun tarvitset paikallisen leipomon gluteenittomia tuotteita? No Googlesta tietysti. Jos sivuilta ei löydy tarvitsemaasi tietoa, siirryt nopeasti hakemaan muualta. Tai vielä pahempaa leipomoyrittäjän kannalta: sivuja ei ole, joten päädyt kilpailevan yrityksen sivuille ja ostat sieltä.


Ihmiset hakevat Googlesta (tai muista hakukoneista) tietoa hakusanoilla, esimerkiksi "leipomo Kouvola". Jos sinulla on pelkästään Instagram-kanava tuotteidesi tai palvelujesi esittelyyn, asiakkaat eivät välttämättä löydä yritystäsi ja moni kauppa saattaa mennä ohi.


Yhteystietojen lisäksi asiakkaat kaipaavat muutakin tietoa, kuten tarkempaa tuotetietoutta, esimerkkejä tehdyistä töistä sekä asiakkaiden kokemuksia tuotteista tai palveluista. Kotisivut sopivat tähän tarkoitukseen erittäin hyvin.



Tee yhteydenotto helpoksi


Kotisivusi ovat aina auki. Autat asiakastasi tarjoamalla tietoa, mahdollisuuden yhteydenottoon tai ostamiseen vuorokaudenajasta riippumatta. 


Yhteydenottaminen pitää olla asiakkaalle helppoa. Kotisivuilla voi olla eri tapoja yhteydenottoon, kuten tarjouspyyntölomake, palautteen jättäminen tai ajanvaraus. 



Yrittäjä, kotisivut ovat markkinointisi kotipesä


Oletko kuullut sanonnan "kotisivut ovat markkinoinnin kotipesä"? Kotisivuja kannattaa ajatella aina siitä näkulmasta, että saat sitä kautta uusia asiakkaita. Kuulostaa itsestäänselvältä, mutta ilman mitään toimenpiteitä tämä ei välttämättä toteudu.


Ammattimaisesti tehdyt kotisivut löytyvät Googlesta orgaanisesti eli ilman maksettua mainosrahaa. Hakukoneoptimoinnin keinoilla pystytään saamaan yrityksesi Googlen hakutuloksiin, jolloin yrityksesi löytyy helposti tietoa, tuotteita tai palvelua etsiville.


Blogi voi olla hyvä keino saada asiakkaita sivuillesi. Blogitekstejä voi jakaa somessa ja sitä kautta kiinnostuneet päätyvät lukemaan artikkelin sivuillesi – ja ehkä kiinnostuvat myös yhteistyöstä yrityksesi kanssa. Uutiskirjetilauksen lisääminen kotisivuille on myös yksi hyvä keino saada kiinnostuneita ihmisiä postituslistalle. 


Kannattaa muistaa, että jos haluat mainostaa yritystäsi Googlessa, se ei onnistu ilman kotisivuja. Myös somessa mainostaminen on järkevää (ja usein myös ainut tapa) tehdä ohjaamalla potentiaaliset asiakkaat suoraan yrityksesi kotisivuille. Kotisivuille voidaan asentaa työkaluja, joiden avulla kohdennettu markkinointi kotisivujesi kävijöille on mahdollista.



Enemmän kuin "käyntikortti"


Viimeisenä, mutta ei missään nimessä vähäisimpänä, haluaisin nostaa vielä yhden asian: uskottavuus. Jos sinulla ei ole kotisivuja, tai ne ovat viime vuosituhannelta ja erittäin hitaat, millaisen kuvan annat potentiaalisille asiakkaillesi?


Huolehtimalla siitä, että kotisivusi ovat laadukkaat, nykyaikaiset, tyylikkäät ja antavat asiakkaillesi tarvittavia tietoja ja tekevät ostamisen sinulta helpoksi. 

Yrittäjä, tarvitsetko kotisivut?


Tutustu vaihtoehtoihin

Onko jotain muuta, mitä haluaisit tietää kotisivuista?


Siirry tästä usein kysyttyihin kysymyksiin.

Yrittäjä, miksi tarvitset kotisivut?

2.2.2023 | Marjut Kostilainen

Tässä tekstissä käyn läpi muutamia syitä, miksi yrittäjä tarvitsee kotisivut ja miksi niihin on syytä panostaa. 


Aloittavana yrittäjänä saatat olla siinä tilanteessa, ettei sinua tai palvelujasi vielä tunneta. Lähes kaikki tiedonhaku tapahtuu nykypäivänä internetin välityksellä. Siksi on tärkeää, että yrityksesi tuotteet tai palvelut ovat helposti löydettävissä.


Kotisivut eivät ole pelkkä "käyntikortti", vaan toimivat yrityksesi yhtenä myyntikanavana. 


Olet saattanut ehkä aktivoitua sosiaalisen median kanavissa, ja olet ehkä luonut somen kautta jonkin verran tunnettuutta. Kauppa käy – miksi siis tarvitsisit somen lisäksi kotisivut?

Kuvassa on mies ja nainen, jotka etsivät tietoa internetistä ja miettivät, miksi yrittäjä tarvitsee kotisivut.

Kotisivuilta asiakkaasi saa tietoa


Mistä etsit, kun tarvitset paikallisen leipomon gluteenittomia tuotteita? No Googlesta tietysti. Jos sivuilta ei löydy tarvitsemaasi tietoa, siirryt nopeasti hakemaan muualta. Tai vielä pahempaa leipomoyrittäjän kannalta: sivuja ei ole, joten päädyt kilpailevan yrityksen sivuille ja ostat sieltä.


Ihmiset hakevat Googlesta (tai muista hakukoneista) tietoa hakusanoilla, esimerkiksi "leipomo Kouvola". Jos sinulla on pelkästään Instagram-kanava tuotteidesi tai palvelujesi esittelyyn, asiakkaat eivät välttämättä löydä yritystäsi ja moni kauppa saattaa mennä ohi.


Yhteystietojen lisäksi asiakkaat kaipaavat muutakin tietoa, kuten tarkempaa tuotetietoutta, esimerkkejä tehdyistä töistä sekä asiakkaiden kokemuksia tuotteista tai palveluista. Kotisivut sopivat tähän tarkoitukseen erittäin hyvin.



Tee yhteydenotto helpoksi


Kotisivusi ovat aina auki. Autat asiakastasi tarjoamalla tietoa, mahdollisuuden yhteydenottoon tai ostamiseen vuorokaudenajasta riippumatta. 


Yhteydenottaminen pitää olla asiakkaalle helppoa. Kotisivuilla voi olla eri tapoja yhteydenottoon, kuten tarjouspyyntölomake, palautteen jättäminen tai ajanvaraus. 



Yrittäjä, kotisivut ovat markkinointisi kotipesä


Oletko kuullut sanonnan "kotisivut ovat markkinoinnin kotipesä"? Kotisivuja kannattaa ajatella aina siitä näkulmasta, että saat sitä kautta uusia asiakkaita. Kuulostaa itsestäänselvältä, mutta ilman mitään toimenpiteitä tämä ei välttämättä toteudu.


Ammattimaisesti tehdyt kotisivut löytyvät Googlesta orgaanisesti eli ilman maksettua mainosrahaa. Hakukoneoptimoinnin keinoilla pystytään saamaan yrityksesi Googlen hakutuloksiin, jolloin yrityksesi löytyy helposti tietoa, tuotteita tai palvelua etsiville.


Blogi voi olla hyvä keino saada asiakkaita sivuillesi. Blogitekstejä voi jakaa somessa ja sitä kautta kiinnostuneet päätyvät lukemaan artikkelin sivuillesi – ja ehkä kiinnostuvat myös yhteistyöstä yrityksesi kanssa. Uutiskirjetilauksen lisääminen kotisivuille on myös yksi hyvä keino saada kiinnostuneita ihmisiä postituslistalle. 


Kannattaa muistaa, että jos haluat mainostaa yritystäsi Googlessa, se ei onnistu ilman kotisivuja. Myös somessa mainostaminen on järkevää (ja usein myös ainut tapa) tehdä ohjaamalla potentiaaliset asiakkaat suoraan yrityksesi kotisivuille. Kotisivuille voidaan asentaa työkaluja, joiden avulla kohdennettu markkinointi kotisivujesi kävijöille on mahdollista.



Enemmän kuin "käyntikortti"


Viimeisenä, mutta ei missään nimessä vähäisimpänä, haluaisin nostaa vielä yhden asian: uskottavuus. Jos sinulla ei ole kotisivuja, tai ne ovat viime vuosituhannelta ja erittäin hitaat, millaisen kuvan annat potentiaalisille asiakkaillesi?


Huolehtimalla siitä, että kotisivusi ovat laadukkaat, nykyaikaiset, tyylikkäät ja antavat asiakkaillesi tarvittavia tietoja ja tekevät ostamisen sinulta helpoksi. 

Yrittäjä, tarvitsetko kotisivut?


Tutustu vaihtoehtoihin

Onko jotain muuta, mitä haluaisit tietää kotisivuista?


Siirry tästä usein kysyttyihin kysymyksiin.