Tarvitseeko yrittäjä kotisivut ja miksi? Lue 5+1 syytä!

2.2.2023 | Marjut Kostilainen


(Päivitetty 8.11.2023)

Tässä tekstissä kerron viisi syytä sille, tarvitseeko yrittäjä kotisivut ja miksi sivuihin olisi syytä panostaa.


Aloittavana yrittäjänä saatat olla siinä tilanteessa, ettei sinua tai palvelujasi vielä tunneta. Lähes kaikki tiedonhaku tapahtuu nykypäivänä netin välityksellä. Siksi on tärkeää, että yrityksesi tuotteet tai palvelut ovat helposti löydettävissä.


Kotisivut eivät ole pelkkä "käyntikortti", vaan toimivat yrityksesi yhtenä myyntikanavana. 


Olet saattanut ehkä aktivoitua sosiaalisen median kanavissa, ja olet ehkä luonut somen kautta jonkin verran tunnettuutta. Lue alta, miksi somen lisäksi tarvitaan myös kotisivut!

Kuvassa on mies ja nainen, jotka etsivät tietoa internetistä ja miettivät, tarvitseeko yrittäjä kotisivut.

1. Kotisivut ovat markkinointisi kotipesä, joilla saat uusia asiakkaita


Oletko kuullut sanonnan "kotisivut ovat markkinoinnin kotipesä"? Kotisivuja kannattaa ajatella aina siitä näkökulmasta, että saat sitä kautta uusia asiakkaita. Kuulostaa itsestään selvältä, mutta ilman mitään toimenpiteitä tämä ei välttämättä toteudu.



2. Varmista Google-näkyvyys


Mistä etsit, kun tarvitset paikallisen leipomon gluteenittomia tuotteita? No Googlesta tietysti. Jos sivuilta ei löydy tarvitsemaasi tietoa, siirryt nopeasti hakemaan muualta. Jos yrityksellä ei ole kotisivuja, asiakas päätyy kilpailevan yrityksen sivuille ja ostaa sieltä.


  • Ihmiset hakevat Googlesta (tai muista hakukoneista) tietoa hakusanoilla, esimerkiksi "leipomo Kouvola". Jos sinulla on pelkästään Instagram-kanava tuotteidesi tai palvelujesi esittelyyn, asiakkaat eivät välttämättä löydä yritystäsi ja moni kauppa saattaa mennä ohi. 


  • Ammattimaisesti tehdyt kotisivut löytyvät Googlesta orgaanisesti eli ilman maksettua mainosrahaa. Hakukoneoptimoinnin keinoilla pystytään siis saamaan yrityksesi Googlen hakutuloksiin, jolloin yrityksesi löytyy helposti tietoa, tuotteita tai palvelua etsiville. 



3. Kotisivut palvelevat asiakastasi 24/7 – helppo tapa tiedonhakuun ja yhteydenottoon


Kotisivusi ovat aina auki. Autat asiakastasi tarjoamalla tietoa, mahdollisuuden yhteydenottoon tai ostamiseen vuorokaudenajasta riippumatta. 


Yhteystietojen lisäksi asiakkaat kaipaavat muutakin tietoa, kuten tarkempaa tuotetietoutta, esimerkkejä tehdyistä töistä sekä asiakkaiden kokemuksia tuotteista tai palveluista. Kotisivut sopivat tähän tarkoitukseen erittäin hyvin.


Yhteyden ottaminen pitää olla asiakkaalle helppoa. Kotisivuilla voi olla eri tapoja yhteydenottoon, kuten 


  • tarjouspyyntölomake 
  • palautteen jättäminen
  • ajanvaraus
  • chat



4. Blogi ja muu sisältömarkkinointi tuo uusia lukijoita 


Blogi voi olla hyvä keino saada asiakkaita sivuillesi. Blogitekstejä voi jakaa somessa ja sitä kautta kiinnostuneet päätyvät lukemaan artikkelin sivuillesi – ja ehkä kiinnostuvat myös yhteistyöstä yrityksesi kanssa. Uutiskirjetilauksen lisääminen kotisivuille on myös yksi hyvä keino saada kiinnostuneita ihmisiä postituslistalle. 



5. Hyvin rakennettu sivusto helpottaa mainostusta


Kannattaa muistaa, että jos haluat mainostaa yritystäsi Googlessa (Google Ads), se ei onnistu ilman kotisivuja. 


Myös somessa mainostaminen on järkevää (ja usein myös ainut tapa) tehdä ohjaamalla potentiaaliset asiakkaat suoraan yrityksesi kotisivuille. 


Kotisivuille voidaan asentaa työkaluja, joiden avulla kohdennettu markkinointi kotisivujesi kävijöille on mahdollista.



Lopuksi: Yrittäjän kotisivut ovat enemmän kuin pelkkä "käyntikortti" ja luovat uskottavuutta


Viimeisenä, mutta ei missään nimessä vähäisimpänä, haluaisin nostaa vielä yhden asian: uskottavuus. Jos sinulla ei ole kotisivuja, tai ne ovat viime vuosituhannelta ja erittäin hitaat, millaisen kuvan annat potentiaalisille asiakkaillesi?


Huolehdi siis siitä, että 


  • kotisivut ovat toimivat, ammattimaiset ja latautuvat nopeasti
  • sivusi sisällöt löytyvät Googlesta tietoa etsiville
  • sivuilta löytyy tarvittavat tiedot helposti
  • sivut kannustavat ottamaan yhteyttä tai tekemään ostoksen
  • päivität sivujen sisältöä aktiivisesti 

Yrittäjä, tarvitsetko kotisivut?


Kotisivujen tekijä Marjut Kostilainen on palveluksessasi! Ota yhteyttä, niin jutellaan  tilanteestasi ja mistä kannattaa aloittaa.


---


Tutustu palveluun:
Kotisivut yritykselle

Nauha jossa lukee special offer.

Millaiset kotisivut saa pienellä budjetilla?


Pienellä budjetilla saa yllättävän hyvät kotisivut. Hintaan vaikuttaa sivumäärän lisäksi halutut toiminnallisuudet ja lisäpalvelujen, kuten sisällöntuotannon, määrä. 


Kotisivujen hinta

teknisiä kuvia kotisivuihin liittyen

Kokonaan uudet sivut vai vanhojen päivitys?


Milloin kannattaa uusia koko sivusto ja mitä silloin pitää ottaa huomioon? Kirjoitin vinkkejä sinulle, joka mietit kotisivujen uudistamista.  


Kotisivujen uudistaminen ja vinkit

Tarvitseeko yrittäjä kotisivut ja miksi? Lue 5+1 syytä!

2.2.2023 | Marjut Kostilainen


(Päivitetty 8.11.2023)

Tässä tekstissä kerron viisi syytä sille, tarvitseeko yrittäjä kotisivut ja miksi sivuihin olisi syytä panostaa.


Aloittavana yrittäjänä saatat olla siinä tilanteessa, ettei sinua tai palvelujasi vielä tunneta. Lähes kaikki tiedonhaku tapahtuu nykypäivänä netin välityksellä. Siksi on tärkeää, että yrityksesi tuotteet tai palvelut ovat helposti löydettävissä.


Kotisivut eivät ole pelkkä "käyntikortti", vaan toimivat yrityksesi yhtenä myyntikanavana. 


Olet saattanut ehkä aktivoitua sosiaalisen median kanavissa, ja olet ehkä luonut somen kautta jonkin verran tunnettuutta. Lue alta, miksi somen lisäksi tarvitaan myös kotisivut!

Kuvassa on mies ja nainen, jotka etsivät tietoa internetistä ja miettivät, tarvitseeko yrittäjä kotisivut.

1. Kotisivut ovat markkinointisi kotipesä, joilla saat uusia asiakkaita


Oletko kuullut sanonnan "kotisivut ovat markkinoinnin kotipesä"? Kotisivuja kannattaa ajatella aina siitä näkökulmasta, että saat sitä kautta uusia asiakkaita. Kuulostaa itsestään selvältä, mutta ilman mitään toimenpiteitä tämä ei välttämättä toteudu.



2. Varmista Google-näkyvyys


Mistä etsit, kun tarvitset paikallisen leipomon gluteenittomia tuotteita? No Googlesta tietysti. Jos sivuilta ei löydy tarvitsemaasi tietoa, siirryt nopeasti hakemaan muualta. Jos yrityksellä ei ole kotisivuja, asiakas päätyy kilpailevan yrityksen sivuille ja ostaa sieltä.


  • Ihmiset hakevat Googlesta (tai muista hakukoneista) tietoa hakusanoilla, esimerkiksi "leipomo Kouvola". Jos sinulla on pelkästään Instagram-kanava tuotteidesi tai palvelujesi esittelyyn, asiakkaat eivät välttämättä löydä yritystäsi ja moni kauppa saattaa mennä ohi. 


  • Ammattimaisesti tehdyt kotisivut löytyvät Googlesta orgaanisesti eli ilman maksettua mainosrahaa. Hakukoneoptimoinnin keinoilla pystytään siis saamaan yrityksesi Googlen hakutuloksiin, jolloin yrityksesi löytyy helposti tietoa, tuotteita tai palvelua etsiville. 



3. Kotisivut palvelevat asiakastasi 24/7 – helppo tapa tiedonhakuun ja yhteydenottoon


Kotisivusi ovat aina auki. Autat asiakastasi tarjoamalla tietoa, mahdollisuuden yhteydenottoon tai ostamiseen vuorokaudenajasta riippumatta. 


Yhteystietojen lisäksi asiakkaat kaipaavat muutakin tietoa, kuten tarkempaa tuotetietoutta, esimerkkejä tehdyistä töistä sekä asiakkaiden kokemuksia tuotteista tai palveluista. Kotisivut sopivat tähän tarkoitukseen erittäin hyvin.


Yhteyden ottaminen pitää olla asiakkaalle helppoa. Kotisivuilla voi olla eri tapoja yhteydenottoon, kuten 


  • tarjouspyyntölomake 
  • palautteen jättäminen
  • ajanvaraus
  • chat



4. Blogi ja muu sisältömarkkinointi tuo uusia lukijoita 


Blogi voi olla hyvä keino saada asiakkaita sivuillesi. Blogitekstejä voi jakaa somessa ja sitä kautta kiinnostuneet päätyvät lukemaan artikkelin sivuillesi – ja ehkä kiinnostuvat myös yhteistyöstä yrityksesi kanssa. Uutiskirjetilauksen lisääminen kotisivuille on myös yksi hyvä keino saada kiinnostuneita ihmisiä postituslistalle. 



5. Hyvin rakennettu sivusto helpottaa mainostusta


Kannattaa muistaa, että jos haluat mainostaa yritystäsi Googlessa (Google Ads), se ei onnistu ilman kotisivuja. 


Myös somessa mainostaminen on järkevää (ja usein myös ainut tapa) tehdä ohjaamalla potentiaaliset asiakkaat suoraan yrityksesi kotisivuille. 


Kotisivuille voidaan asentaa työkaluja, joiden avulla kohdennettu markkinointi kotisivujesi kävijöille on mahdollista.



Lopuksi: Yrittäjän kotisivut ovat enemmän kuin pelkkä "käyntikortti" ja luovat uskottavuutta


Viimeisenä, mutta ei missään nimessä vähäisimpänä, haluaisin nostaa vielä yhden asian: uskottavuus. Jos sinulla ei ole kotisivuja, tai ne ovat viime vuosituhannelta ja erittäin hitaat, millaisen kuvan annat potentiaalisille asiakkaillesi?


Huolehdi siis siitä, että 


  • kotisivut ovat toimivat, ammattimaiset ja latautuvat nopeasti
  • sivusi sisällöt löytyvät Googlesta tietoa etsiville
  • sivuilta löytyy tarvittavat tiedot helposti
  • sivut kannustavat ottamaan yhteyttä tai tekemään ostoksen
  • päivität sivujen sisältöä aktiivisesti 

Yrittäjä, tarvitsetko kotisivut?


Kotisivujen tekijä Marjut Kostilainen on palveluksessasi! Ota yhteyttä, niin jutellaan  tilanteestasi ja mistä kannattaa aloittaa.


---


Tutustu palveluun:
Kotisivut yritykselle

Nauha jossa lukee special offer.

Millaiset kotisivut saa pienellä budjetilla?


Pienellä budjetilla saa yllättävän hyvät kotisivut. Hintaan vaikuttaa sivumäärän lisäksi halutut toiminnallisuudet ja lisäpalvelujen, kuten sisällöntuotannon, määrä. 


Kotisivujen hinta

teknisiä kuvia kotisivuihin liittyen

Kokonaan uudet sivut vai vanhojen päivitys?


Milloin kannattaa uusia koko sivusto ja mitä silloin pitää ottaa huomioon? Kirjoitin vinkkejä sinulle, joka mietit kotisivujen uudistamista.  


Kotisivujen uudistaminen ja vinkit

Tarvitseeko yrittäjä kotisivut ja miksi? Lue 5+1 syytä!

2.2.2023 | Marjut Kostilainen


(Päivitetty 8.11.2023)

Tässä tekstissä kerron viisi syytä sille, tarvitseeko yrittäjä kotisivut ja miksi sivuihin olisi syytä panostaa.


Aloittavana yrittäjänä saatat olla siinä tilanteessa, ettei sinua tai palvelujasi vielä tunneta. Lähes kaikki tiedonhaku tapahtuu nykypäivänä netin välityksellä. Siksi on tärkeää, että yrityksesi tuotteet tai palvelut ovat helposti löydettävissä.


Kotisivut eivät ole pelkkä "käyntikortti", vaan toimivat yrityksesi yhtenä myyntikanavana. 


Olet saattanut ehkä aktivoitua sosiaalisen median kanavissa, ja olet ehkä luonut somen kautta jonkin verran tunnettuutta. Lue alta, miksi somen lisäksi tarvitaan myös kotisivut!

Kuvassa on mies ja nainen, jotka etsivät tietoa internetistä ja miettivät, tarvitseeko yrittäjä kotisivut.

1. Kotisivut ovat markkinointisi kotipesä, joilla saat uusia asiakkaita


Oletko kuullut sanonnan "kotisivut ovat markkinoinnin kotipesä"? Kotisivuja kannattaa ajatella aina siitä näkökulmasta, että saat sitä kautta uusia asiakkaita. Kuulostaa itsestään selvältä, mutta ilman mitään toimenpiteitä tämä ei välttämättä toteudu.



2. Varmista Google-näkyvyys


Mistä etsit, kun tarvitset paikallisen leipomon gluteenittomia tuotteita? No Googlesta tietysti. Jos sivuilta ei löydy tarvitsemaasi tietoa, siirryt nopeasti hakemaan muualta. Jos yrityksellä ei ole kotisivuja, asiakas päätyy kilpailevan yrityksen sivuille ja ostaa sieltä.


  • Ihmiset hakevat Googlesta (tai muista hakukoneista) tietoa hakusanoilla, esimerkiksi "leipomo Kouvola". Jos sinulla on pelkästään Instagram-kanava tuotteidesi tai palvelujesi esittelyyn, asiakkaat eivät välttämättä löydä yritystäsi ja moni kauppa saattaa mennä ohi. 


  • Ammattimaisesti tehdyt kotisivut löytyvät Googlesta orgaanisesti eli ilman maksettua mainosrahaa. Hakukoneoptimoinnin keinoilla pystytään siis saamaan yrityksesi Googlen hakutuloksiin, jolloin yrityksesi löytyy helposti tietoa, tuotteita tai palvelua etsiville. 



3. Kotisivut palvelevat asiakastasi 24/7 – helppo tapa tiedonhakuun ja yhteydenottoon


Kotisivusi ovat aina auki. Autat asiakastasi tarjoamalla tietoa, mahdollisuuden yhteydenottoon tai ostamiseen vuorokaudenajasta riippumatta. 


Yhteystietojen lisäksi asiakkaat kaipaavat muutakin tietoa, kuten tarkempaa tuotetietoutta, esimerkkejä tehdyistä töistä sekä asiakkaiden kokemuksia tuotteista tai palveluista. Kotisivut sopivat tähän tarkoitukseen erittäin hyvin.


Yhteyden ottaminen pitää olla asiakkaalle helppoa. Kotisivuilla voi olla eri tapoja yhteydenottoon, kuten 


  • tarjouspyyntölomake 
  • palautteen jättäminen
  • ajanvaraus
  • chat



4. Blogi ja muu sisältömarkkinointi tuo uusia lukijoita 


Blogi voi olla hyvä keino saada asiakkaita sivuillesi. Blogitekstejä voi jakaa somessa ja sitä kautta kiinnostuneet päätyvät lukemaan artikkelin sivuillesi – ja ehkä kiinnostuvat myös yhteistyöstä yrityksesi kanssa. Uutiskirjetilauksen lisääminen kotisivuille on myös yksi hyvä keino saada kiinnostuneita ihmisiä postituslistalle. 



5. Hyvin rakennettu sivusto helpottaa mainostusta


Kannattaa muistaa, että jos haluat mainostaa yritystäsi Googlessa (Google Ads), se ei onnistu ilman kotisivuja. 


Myös somessa mainostaminen on järkevää (ja usein myös ainut tapa) tehdä ohjaamalla potentiaaliset asiakkaat suoraan yrityksesi kotisivuille. 


Kotisivuille voidaan asentaa työkaluja, joiden avulla kohdennettu markkinointi kotisivujesi kävijöille on mahdollista.



Lopuksi: Yrittäjän kotisivut ovat enemmän kuin pelkkä "käyntikortti" ja luovat uskottavuutta


Viimeisenä, mutta ei missään nimessä vähäisimpänä, haluaisin nostaa vielä yhden asian: uskottavuus. Jos sinulla ei ole kotisivuja, tai ne ovat viime vuosituhannelta ja erittäin hitaat, millaisen kuvan annat potentiaalisille asiakkaillesi?


Huolehdi siis siitä, että 


  • kotisivut ovat toimivat, ammattimaiset ja latautuvat nopeasti
  • sivusi sisällöt löytyvät Googlesta tietoa etsiville
  • sivuilta löytyy tarvittavat tiedot helposti
  • sivut kannustavat ottamaan yhteyttä tai tekemään ostoksen
  • päivität sivujen sisältöä aktiivisesti 

Yrittäjä, tarvitsetko kotisivut?


Kotisivujen tekijä Marjut Kostilainen on palveluksessasi! Ota yhteyttä, niin jutellaan  tilanteestasi ja mistä kannattaa aloittaa.


---


Tutustu palveluun:
Kotisivut yritykselle

Nauha jossa lukee special offer.

Millaiset kotisivut saa pienellä budjetilla?


Pienellä budjetilla saa yllättävän hyvät kotisivut. Hintaan vaikuttaa sivumäärän lisäksi halutut toiminnallisuudet ja lisäpalvelujen, kuten sisällöntuotannon, määrä. 


Kotisivujen hinta

teknisiä kuvia kotisivuihin liittyen

Kokonaan uudet sivut vai vanhojen päivitys?


Milloin kannattaa uusia koko sivusto ja mitä silloin pitää ottaa huomioon? Kirjoitin vinkkejä sinulle, joka mietit kotisivujen uudistamista.  


Kotisivujen uudistaminen ja vinkit