Haluatko löytyä asiakkaillesi netissä? Ei riitä, että sivut ovat olemassa vaan niiden sisällön täytyy löytyy niille, jotka hakevat yrityksesi palveluja Googlesta tai muusta hakukoneesta. Joskus perusasioiden tekeminen riittää, mutta usein hyviin tuloksiin tarvitaan pidempää ja tavoitteellista tekemistä.

Kun kotisivuja tehdään ensimmäistä kertaa tai niitä uudistetaan, hakukoneoptimointi eli SEO (= Search engine optimization) kannattaa pitää mielessä koko ajan. Alla on muutama esimerkki palveluistani, mutta kysythän lisää niin mietitään yrityksesi tarpeisiin sopiva kokonaisuus.
Huom. Tarjoan tällä hetkellä SEO-palveluja (lukuun ottamatta nykytilan selvitystä ja koulutusta) vain kotisivupalvelun yhteydessä eli uusille tai nykyisille kotisivuasiakkailleni. Tutustu tästä kotisivut yritykselle -palveluuni.
SEO-startissa laitetaan sivustosi perusasiat kuntoon. Sisältää muun muassa nämä toimenpiteet:
SEO-starttiin sisältyy seurantapalaveri 1 kk:n kuluttua.
Sisältöihin keskittyvä SEO-palvelu on tarkoitettu yritykselle, joka päivittää verkkosivujen sisältöjään tai haluaa panostaa uusien sisältöjen julkaisuun vaikkapa blogissa.
Sivustolle tehdään laajempi avainsanatutkimus, kilpailija-analyysi ja avainsanastrategia. Sisältösuunnitelma toimii ohjenuorana tuleville sisällöille.
SEO-työ on tavoitteellista ja jatkuvaa tekemistä. Kun ymmärrät tämän ja haluat tuloksia, jatkuva SEO on sinulle sopiva ratkaisu.
Jatkuva SEO -paketti sisältää tarvittavia, jatkuvia toimenpiteitä sekä kuukausittaisen seurannan ja raportoinnin.
Minimikesto on 4 kk.
Tätä kutsutaan myös sanalla SEO-audit. Auditissa on tarkoitus selvittää, mikä on sivustosi kunto hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Auditiin kuuluu myös toimenpide-ehdotukset.
Kilpailija-analyysi tehdään usein nykytilanteen analysoinnin ja/tai avainsanatutkimuksen yhteydessä. Sen tarkoitus on selvittää mm., miten sivustosi sijoittuu hakukoneissa verrattuna kilpaileviin sivustoihin.
Avainsanatutkimuksella (tai hakusanatutkimuksella) tutkitaan avainsanoja ja niiden yhdistelmiä, jotka voisivat olla sopivia sinun liiketoiminnallesi. Tutkimuksessa selvitetään mm. avainsanojen hakumäärät, vaikeusaste ja kilpailutilanne.
Sivuston pitää olla rakenteeltaan sellainen, että se toimii SEOn näkökulmasta parhaiten. Rakenteen viilaukseen kuuluu mm., että sisällöstä tehdään helposti löydettävää, katsotaan että kaikki linkitykset toimivat, ja että urlit ovat oikeassa muodossa.
Hakukoneoptimoinnissa on kyse ennen kaikkea siitä, että tarjotaan käyttäjille sellaisia sisältöjä, jotka ovat heille hyödyllisiä ja vastaavat heidän tekemiään hakuja. Sisältöjen optimoinnissa on monia kikkoja, joita ammattitaitoinen SEO-tekijä osaa hyödyntää.
Korjataan asioita, jotka estävät sivustoasi sijoittumaan hakukoneissa ja katsotaan, ettei mikään ole rikki. Optimoidaan sivuston rakennetta ja latausnopeutta, tsekataan sivustokartat, poistetaan duplikaattisisällöt jne.
Sivuston ulkopuolisia toimenpiteitä sanotaan off-page SEOksi, ja ne kasvattavat sivuston luotettavuutta. Backlinkit eli ne linkit, jotka johtavat muilta sivustoilta sinun sivustollesi, ovat tärkeässä roolissa, kuten se, mitä teet somessa ja löytyykö yritykseltäsi Google Business -profiilia.
Systemaattiseen SEO-työhön kuuluu tulosten seuranta ja raportointi. Minulle on kunnia-asia, että myös ymmärrät raportit – en siis koskaan anna pelkkää listaa sinulle vaan käymme tulokset yhdessä läpi ja mietimme niiden pohjalta seuraavia steppejä.
Tarvittaessa voit ostaa minulta parin tunnin SEO-koulutuksen tai konsultointia, jolla pääset alkuun itsenäisessä tekemisessä. Jos tee-se-itse-tekeminen kiinnostaa, lue helpot vinkit kotisivujen hakukoneoptimointi -oppaasta!
Ei ole niin pientä asiaa, etteikö kannattaisi ottaa yhteyttä minuun. Jutellaan, kuinka voin olla avuksi.
Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖
Haluatko löytyä asiakkaillesi netissä? Ei riitä, että sivut ovat olemassa vaan niiden sisällön täytyy löytyy niille, jotka hakevat yrityksesi palveluja Googlesta tai muusta hakukoneesta. Joskus perusasioiden tekeminen riittää, mutta usein hyviin tuloksiin tarvitaan pidempää ja tavoitteellista tekemistä.

Kun kotisivuja tehdään ensimmäistä kertaa tai niitä uudistetaan, hakukoneoptimointi eli SEO (= Search engine optimization) kannattaa pitää mielessä koko ajan. Alla on muutama esimerkki palveluistani, mutta kysythän lisää niin mietitään yrityksesi tarpeisiin sopiva kokonaisuus.
Huom. Tarjoan tällä hetkellä SEO-palveluja (lukuun ottamatta nykytilan selvitystä ja koulutusta) vain kotisivupalvelun yhteydessä eli uusille tai nykyisille kotisivuasiakkailleni. Tutustu tästä kotisivut yritykselle -palveluuni.
SEO-startissa laitetaan sivustosi perusasiat kuntoon. Sisältää muun muassa nämä toimenpiteet:
SEO-starttiin sisältyy seurantapalaveri 1 kk:n kuluttua.
Sisältöihin keskittyvä SEO-palvelu on tarkoitettu yritykselle, joka päivittää verkkosivujen sisältöjään tai haluaa panostaa uusien sisältöjen julkaisuun vaikkapa blogissa.
Sivustolle tehdään laajempi avainsanatutkimus, kilpailija-analyysi ja avainsanastrategia. Sisältösuunnitelma toimii ohjenuorana tuleville sisällöille.
SEO-työ on tavoitteellista ja jatkuvaa tekemistä. Kun ymmärrät tämän ja haluat tuloksia, jatkuva SEO on sinulle sopiva ratkaisu.
Jatkuva SEO -paketti sisältää tarvittavia, jatkuvia toimenpiteitä sekä kuukausittaisen seurannan ja raportoinnin.
Minimikesto on 4 kk.
Tätä kutsutaan myös sanalla SEO-audit. Auditissa on tarkoitus selvittää, mikä on sivustosi kunto hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Auditiin kuuluu myös toimenpide-ehdotukset.
Kilpailija-analyysi tehdään usein nykytilanteen analysoinnin ja/tai avainsanatutkimuksen yhteydessä. Sen tarkoitus on selvittää mm., miten sivustosi sijoittuu hakukoneissa verrattuna kilpaileviin sivustoihin.
Avainsanatutkimuksella (tai hakusanatutkimuksella) tutkitaan avainsanoja ja niiden yhdistelmiä, jotka voisivat olla sopivia sinun liiketoiminnallesi. Tutkimuksessa selvitetään mm. avainsanojen hakumäärät, vaikeusaste ja kilpailutilanne.
Sivuston pitää olla rakenteeltaan sellainen, että se toimii SEOn näkökulmasta parhaiten. Rakenteen viilaukseen kuuluu mm., että sisällöstä tehdään helposti löydettävää, katsotaan että kaikki linkitykset toimivat, ja että urlit ovat oikeassa muodossa.
Hakukoneoptimoinnissa on kyse ennen kaikkea siitä, että tarjotaan käyttäjille sellaisia sisältöjä, jotka ovat heille hyödyllisiä ja vastaavat heidän tekemiään hakuja. Sisältöjen optimoinnissa on monia kikkoja, joita ammattitaitoinen SEO-tekijä osaa hyödyntää.
Korjataan asioita, jotka estävät sivustoasi sijoittumaan hakukoneissa ja katsotaan, ettei mikään ole rikki. Optimoidaan sivuston rakennetta ja latausnopeutta, tsekataan sivustokartat, poistetaan duplikaattisisällöt jne.
Sivuston ulkopuolisia toimenpiteitä sanotaan off-page SEOksi, ja ne kasvattavat sivuston luotettavuutta. Backlinkit eli ne linkit, jotka johtavat muilta sivustoilta sinun sivustollesi, ovat tärkeässä roolissa, kuten se, mitä teet somessa ja löytyykö yritykseltäsi Google Business -profiilia.
Systemaattiseen SEO-työhön kuuluu tulosten seuranta ja raportointi. Minulle on kunnia-asia, että myös ymmärrät raportit – en siis koskaan anna pelkkää listaa sinulle vaan käymme tulokset yhdessä läpi ja mietimme niiden pohjalta seuraavia steppejä.
Tarvittaessa voit ostaa minulta parin tunnin SEO-koulutuksen tai konsultointia, jolla pääset alkuun itsenäisessä tekemisessä. Jos tee-se-itse-tekeminen kiinnostaa, lue helpot vinkit kotisivujen hakukoneoptimointi -oppaasta!
Ei ole niin pientä asiaa, etteikö kannattaisi ottaa yhteyttä minuun. Jutellaan, kuinka voin olla avuksi.
Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖
Haluatko löytyä asiakkaillesi netissä? Ei riitä, että sivut ovat olemassa vaan niiden sisällön täytyy löytyy niille, jotka hakevat yrityksesi palveluja Googlesta tai muusta hakukoneesta. Joskus perusasioiden tekeminen riittää, mutta usein hyviin tuloksiin tarvitaan pidempää ja tavoitteellista tekemistä.

Kun kotisivuja tehdään ensimmäistä kertaa tai niitä uudistetaan, hakukoneoptimointi eli SEO (= Search engine optimization) kannattaa pitää mielessä koko ajan. Alla on muutama esimerkki palveluistani, mutta kysythän lisää niin mietitään yrityksesi tarpeisiin sopiva kokonaisuus.
Huom. Tarjoan tällä hetkellä SEO-palveluja (lukuun ottamatta nykytilan selvitystä ja koulutusta) vain kotisivupalvelun yhteydessä eli uusille tai nykyisille kotisivuasiakkailleni. Tutustu tästä kotisivut yritykselle -palveluuni.
SEO-startissa laitetaan sivustosi perusasiat kuntoon. Sisältää muun muassa nämä toimenpiteet:
SEO-starttiin sisältyy seurantapalaveri 1 kk:n kuluttua.
Sisältöihin keskittyvä SEO-palvelu on tarkoitettu yritykselle, joka päivittää verkkosivujen sisältöjään tai haluaa panostaa uusien sisältöjen julkaisuun vaikkapa blogissa.
Sivustolle tehdään laajempi avainsanatutkimus, kilpailija-analyysi ja avainsanastrategia. Sisältösuunnitelma toimii ohjenuorana tuleville sisällöille.
SEO-työ on tavoitteellista ja jatkuvaa tekemistä. Kun ymmärrät tämän ja haluat tuloksia, jatkuva SEO on sinulle sopiva ratkaisu.
Jatkuva SEO -paketti sisältää tarvittavia, jatkuvia toimenpiteitä sekä kuukausittaisen seurannan ja raportoinnin.
Minimikesto on 4 kk.
Tätä kutsutaan myös sanalla SEO-audit. Auditissa on tarkoitus selvittää, mikä on sivustosi kunto hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Auditiin kuuluu myös toimenpide-ehdotukset.
Kilpailija-analyysi tehdään usein nykytilanteen analysoinnin ja/tai avainsanatutkimuksen yhteydessä. Sen tarkoitus on selvittää mm., miten sivustosi sijoittuu hakukoneissa verrattuna kilpaileviin sivustoihin.
Avainsanatutkimuksella (tai hakusanatutkimuksella) tutkitaan avainsanoja ja niiden yhdistelmiä, jotka voisivat olla sopivia sinun liiketoiminnallesi. Tutkimuksessa selvitetään mm. avainsanojen hakumäärät, vaikeusaste ja kilpailutilanne.
Sivuston pitää olla rakenteeltaan sellainen, että se toimii SEOn näkökulmasta parhaiten. Rakenteen viilaukseen kuuluu mm., että sisällöstä tehdään helposti löydettävää, katsotaan että kaikki linkitykset toimivat, ja että urlit ovat oikeassa muodossa.
Hakukoneoptimoinnissa on kyse ennen kaikkea siitä, että tarjotaan käyttäjille sellaisia sisältöjä, jotka ovat heille hyödyllisiä ja vastaavat heidän tekemiään hakuja. Sisältöjen optimoinnissa on monia kikkoja, joita ammattitaitoinen SEO-tekijä osaa hyödyntää.
Korjataan asioita, jotka estävät sivustoasi sijoittumaan hakukoneissa ja katsotaan, ettei mikään ole rikki. Optimoidaan sivuston rakennetta ja latausnopeutta, tsekataan sivustokartat, poistetaan duplikaattisisällöt jne.
Sivuston ulkopuolisia toimenpiteitä sanotaan off-page SEOksi, ja ne kasvattavat sivuston luotettavuutta. Backlinkit eli ne linkit, jotka johtavat muilta sivustoilta sinun sivustollesi, ovat tärkeässä roolissa, kuten se, mitä teet somessa ja löytyykö yritykseltäsi Google Business -profiilia.
Systemaattiseen SEO-työhön kuuluu tulosten seuranta ja raportointi. Minulle on kunnia-asia, että myös ymmärrät raportit – en siis koskaan anna pelkkää listaa sinulle vaan käymme tulokset yhdessä läpi ja mietimme niiden pohjalta seuraavia steppejä.
Tarvittaessa voit ostaa minulta parin tunnin SEO-koulutuksen tai konsultointia, jolla pääset alkuun itsenäisessä tekemisessä. Jos tee-se-itse-tekeminen kiinnostaa, lue helpot vinkit kotisivujen hakukoneoptimointi -oppaasta!
Ei ole niin pientä asiaa, etteikö kannattaisi ottaa yhteyttä minuun. Jutellaan, kuinka voin olla avuksi.
Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖